Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/10180
Название: Marketing assessment of tourism services’ competitiveness
Другие названия: Маркетингова оцінка конкурентоспроможності туристичних послуг
Авторы: Захарченко, Віталій Іванович
Ковтуненко, Дмитро Юрійович
Чічкан, Олександра Сергіївна
Zakharchenko, Vitaliy
Kovtunenko, Dmytro
Chichkan, Aleksandra
Захарченко, Виталий Иванович
Чичкан, Александра Сергеевна
Ковтуненко, Дмитрий Юрьевич
Ключевые слова: підприємство
туризм
послуга
конкурентоспроможність
оцінка
критерії
експерт
фактор
споживач
enterprise
tourism
service
competitiveness
evaluation
criterion
expert
factor
consumer
Дата публикации: 15-Янв-2018
Издательство: ОДЕСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ПОЛІТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Библиографическое описание: Zakharchenko, Vitalii. Marketing assessment of tourism services’ competitiveness / V. Zakharchenko, D. Kovtunenko, A. Chichkan // Екон. журн. Одес. політехн. ун-ту. - 2018. - № 2 (4). - Р. 60-66.
Zakharchenko, V., Kovtunenko, D., Chichkan A. (2018). Marketing assessment of tourism services’ competitiveness. Economic journal Odessa polytechnic university, 2 (4), 60-66.
Краткий осмотр (реферат): The article proposes a methodology for marketing assessment of the competitiveness of tourism tourism services. This methodology is based on the use of expert survey methods and weighting factors. An important criterion for this method of evaluation is that it is aimed at collecting and analyzing consumer criteria. Having considered these criteria and wishes of the clients it is possible to achieve the increase of competitiveness of the services of the enterprise of tourism and to improve its position in this market. The chosen method involves five stages, each containing a set of procedures aimed at determining the criteria by which it is possible to raise the competitiveness of not only services but also of enterprises as a whole. Taking into account the point of view of consumers and the quality of marketing activities of a tourist enterprise, there are great opportunities for development.
В статті запропоновано методику маркетингової оцінки конкурентоспроможності послуг підприємства туризму. Ця методика базується на використанні методів експертного опитування і вагових коефіцієнтів. Важливим критерієм цієї методики оцінки є те, що вона направлена на збір та аналіз критеріїв споживачів. Розглянувши ці критерії та побажання клієнтів, можливо досягти підвищення конкурентоспроможності послуг підприємства туризму та покращити свої позиції на цьому ринку. Обрана методика включає п’ять етапів, кожен з яких містить в собі комплекс процедур, що направлені на визначення критеріїв, за якими можливо підняти конкурентоспроможність не тільки послуг, а й підприємств в цілому. Враховуючи точку зору споживачів і якість маркетингової діяльності туристичного підприємства, є великі можливості для розвитку.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://economics.opu.ua/ejopu/2018/No2/60.pdf
http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/10180
ISSN: 2521-6384
Располагается в коллекциях:Економічний журнал, № 2 (4), 2018

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
60.pdf420.15 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.