Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/11527
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorОкландер, Михайло Анатолійович-
dc.contributor.authorОкландер, Михаил Анатольевич-
dc.contributor.authorOklander, Mykhailo-
dc.contributor.authorГайдаєнко, Микита Олександрович-
dc.contributor.authorГайдаенко, Никита Александрович-
dc.contributor.authorHaidaienko, Mykyta-
dc.date.accessioned2021-04-10T08:36:42Z-
dc.date.available2021-04-10T08:36:42Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationОкландер, М. A. Омніканальний маркетинговий інструментарій у політичній сфері / М. А. Окландер, М. О. Гайдаєнко // Маркетинг і цифрові технології. - 2021. - Т. 5, № 1. - С. 74-100.uk
dc.identifier.issn2522-9087-
dc.identifier.urihttp://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/130-
dc.identifier.uri10.15276/mdt.5.1.2021.5-
dc.identifier.urihttp://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/11527-
dc.description.abstractПроведено дослідження щодо застосування маркетингового інструментарію в політичній сфері. Доведена його ефективність в електоральному процесі на місцевому рівні. Обґрунтовано принципи формування комунікаційної політики та критерії вибору маркетингових інструментів. Пропонується необхідність ширшого використання соціальних мереж та таргетування. Показана універсальність маркетингового інструментарію з врахуванням специфіки його застосування в різних сферах соціального життя.en
dc.description.abstractAim of the article. The purpose of the article is to substantiate the scientific, methodological and practical provisions for the use of omnichannel marketing tools in the political sphere. Achieving the goal of the work necessitated the solution of the following tasks: to analyze the evolution of marketing tools in modern market conditions; determine the content of the marketing complex in the political sphere; to investigate the effectiveness of the use of marketing research to study the political sphere; determine the feasibility of applying the tools of marketing communication policy in the electoral process; substantiate the criteria for selecting priority marketing tools in the political sphere. Analyses results. Modern world trends in the development of society and market relations update digital marketing and its main tools, including targeting technology, which are used to link the success of marketing communication policy in any business project. Political advertising today is a prerequisite for a successful campaign and victory, so politicians are actively using the services of marketers. Election campaigns do not last long, but their success depends on the quality of previous work of the politician in the district, which should be based on marketing research of the main factors, study of possible competitors and requests from voters for goods (deputy). Only marketing research can answer all these questions. Advancing a candidate to win an election requires a well-structured communication policy, where marketing tools are most effective. Politicians actively use the services of PR-managers, but the greatest demand is for quality advertising. Emphasis is transferred to social networks, and the effectiveness of their application directly depends on quality targeting. Conclusions and directions for further research. The study of the experience of marketing tools in the political sphere suggests its universal nature, which, despite all the specifics of the policy and the high level of legal restrictions on its use, proves its effectiveness and is the key to the success of election campaigns. Proven effectiveness of the use of marketing tools in the electoral process at the local level can be fully applied to national elections. Each of these areas, of course, contributes its own features and specifics to its application, but it only enriches the theory and practice of modern marketing.en
dc.language.isouken
dc.publisherОНПУen
dc.subjectмаркетингen
dc.subjectомніканальний маркетингen
dc.subjectцифровий маркетингen
dc.subjectтаргетингen
dc.subjectмаркетингові дослідженняen
dc.subjectмісцеві вибориen
dc.subjectрекламна кампаніяen
dc.subjectmarketingen
dc.subjectomnichannel marketingen
dc.subjectadvertising campaignen
dc.subjectdigital marketingen
dc.subjectlocal electionsen
dc.subjecttargetingen
dc.subjectmarketing researchen
dc.titleОмніканальний маркетинговий інструментарій у політичній сферіen
dc.title.alternativeOmnicanal marketing tools in the political sphereen
dc.typeArticleen
opu.citation.journalМАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇen
opu.citation.volume5en
opu.citation.firstpage74en
opu.citation.lastpage100en
opu.citation.issue1en
opu.staff.idoklander@opu.uaen
Располагается в коллекциях:Том 5 № 1 (2021)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
130-1-333-1-10-20210314.pdf1.35 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.