Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/9152
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorSokolovska, Zoia-
dc.contributor.authorKapustyan, Iryna-
dc.contributor.authorСоколовська, Зоя Миколаївна-
dc.contributor.authorСоколовская, Зоя Николаевна-
dc.contributor.authorКапустян, Ірина Володимирівна-
dc.contributor.authorКапустян, Ирина Владимировна-
dc.date.accessioned2019-11-07T09:28:27Z-
dc.date.available2019-11-07T09:28:27Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationSokolovska, Z. Modeling the advertising strategy of enterprises on the pharmaceutical products market / Z. Sokolovska, I. Kapustian // Вісн. соц.-економ. дослідж. : зб. наук. пр. - 2018. - № 1 (65). - С. 217-226.en
dc.identifier.issn2313-4569-
dc.identifier.otherDOI: https://doi.org/10.33987/vsed.1(65).2018.217-226-
dc.identifier.urihttp://vsed.oneu.edu.ua/collections/2018/65/pdf/217-226.pdf-
dc.identifier.urihttp://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/9152-
dc.description.abstractAn analysis of the studies results on the advertising strategies formation for industrial enterprises is carried out. The specifics of the advertising strategies development by pharmaceutical industry enterprises are determined. A review of well-known applications of the mathematical apparatus during the problem solution is explored. The necessity of using the simulation approach in the process of modeling advertising strategies is substantiated. Applied aspects of the use of simulation modeling are presented on the example model of the pharmaceutical enterprise advertising company. The model is implemented on the platform of the system of multi-threaded simulation AnyLogic. The expediency of using the proposed mathematical apparatus in increasing the efficiency of enterprises marketing activities is confirmed by the submitted results of simulation experiments.en
dc.language.isoen_USen
dc.subjectpharmaceutical enterpriseen
dc.subjectpharmaceutical marketen
dc.subjectadvertising strategyen
dc.subjectsimulation modelingen
dc.subjectsimulation experimenten
dc.subjectAnyLogic systemen
dc.titleModeling the advertising strategy of enterprises on the pharmaceutical products marketen
dc.title.alternativeМоделювання рекламної стратегії підприємств на ринку фармацевтичної продукціїen
dc.title.alternativeМоделирование рекламной стратегии предприятий на рынке фармацевтической продукцииen
dc.typeArticleen
opu.kafedraКафедра економічної кібернетики та інформаційних технологійuk
opu.citation.journalВісник соціально-економічних досліджень: зб. наук. працьen
opu.citation.volumeВип. 1en
opu.citation.firstpage217en
opu.citation.lastpage226en
opu.citation.issue65en
opu.staff.idszn@opu.uaen
Располагается в коллекциях:Статті каф. ЕКІТ

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
217-226_НХ_2018.pdf479.68 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.