У статті розглянуто основні види відпусток та їх тривалість, послідовність надання і документального оформлення
відпусток працівникам підприємства та методику нарахування, обліку і оподаткування відпускних. Досліджено поняття
та економічну сутність забезпечення виплат відпусток, створення якого сприятиме рівномірному розподілу витрат на їх
виплати між звітними періодами. Запропоновано деталізувати облік на субрахунку 471 «Забезпечення виплат відпусток»
в розрізі аналітичних рахунків за категоріями працівників. Розроблено положення Наказу про облікову політику
підприємства в частині обліку формування і використання забезпечення та проведення його інвентаризації. Для
документального оформлення обліку забезпечення виплат відпусток розроблено Аналітичну бухгалтерську довідку
щодо визначення щомісячної суми забезпечення та Акт інвентаризації для відображення результатів інвентаризації
забезпечення на дату складання річної звітності.
The article considers the main types of leave and their duration, the sequence of granting and documenting leave to employees of
the enterprise and the method of calculation, accounting and taxation of leave. The concept and economic essence of ensuring the
payment of leave, the creation of which will contribute to the even distribution of costs for their payment between reporting
periods. It is proposed to detail the accounting on sub-account 471 "Provision of vacation payments" in terms of analytical
accounts by category of employees. Provisions of the Order on the accounting policy of the enterprise in the part of the account
of formation and use of maintenance and carrying out its inventory are developed. For the documentation of accounting for the
provision of leave payments, an Analytical Accounting Certificate was developed to determine the monthly amount of collateral
and the Inventory Act to reflect the results of the inventory of collateral on the date of the annual report.