У статті досліджується один з напрямів розвитку економіки, який потребує особливої уваги, це Державні закупівлі.
Наведено, що у всьому світі державні закупівлі становлять від 8% до 21% ВВП. Державні закупівлі це потужний інструмент впливу на ринок як з боку виробництва, так і з боку споживання. Ринок публічних закупівель ЄС за даними 2017 року становив 1931,5 млрд. євро. І постійно зростає. Розвинуті країни приділяють достатню увагу організації
державних закупівель, основна ціль якої – контроль державних коштів.
Визначено види публічних закупівель. Основними принципами здійснення закупівель є ефективне використання бюджетних коштів, прозорість торгів на всіх стадіях закупівель, добросовісна конкуренція серед учасників. Була створена законодавча база на основі якої впроваджена платформа для проведення електронних торгів.
З метою ефективного використання бюджетних коштів і наявності значної частки закупівель які мають неконкурентний
вид, запропоновано використання субконтратингових послуг. Продукція, яка виробляється, на підприємстві –
контрактори може бути значно дешевше і якісній. Що має значення для замовлень оборони.
There is one area of economic development in the world that needs special attention and it is public procurement. Public
procurement takes approximately from 8% to 21% of GDP worldwide. It is a powerful tool for influencing the market both from
production and from consumption. The EU public procurement market was estimated at EUR 1931.5 billion in 2017 and it is
constantly growing. Developed countries pay sufficient attention to the organization of public procurement, and its main purpose
is the control of public funds.
Types of public procurement are identified. The main principles are the efficient use of budget funds, transparency of trading at
all stages of procurement, fair competition among participants, maximum saving and efficiency. A legal basis was created on the
basis of which a platform for electronic trading was introduced.
Subcontracting services have been proposed in order to make efficient use of budgetary funds and a significant proportion of
non-competitive purchases. The products produced at the enterprise - contractors - can be much cheaper and better, and it matters
for defence orders.