eONPUIR

The formation of a marketing information system on the industrial enterprise

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Atiushkina, Viktoriia
dc.contributor.author Атюшкіна, Вікторія Віталіївна
dc.date.accessioned 2017-02-23T07:24:13Z
dc.date.available 2017-02-23T07:24:13Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Atiushkina, V. V. (2016). The formation of a marketing information system on the industrial enterprise. ECONOMICS: time realities, 3 (25), 66–71. en
dc.identifier.citation Atiushkina, V. V. The formation of a marketing information system on the industrial enterprise / V. V. Atiushkina // ECONOMICS: time realities = ЕКОНОМІКА: реалії часу [Електрон. ресурс]. – Оdesa, 2016. – № 3 (25). – Р. 66–71. en
dc.identifier.issn 2226-2172
dc.identifier.uri http://economics.opu.ua/files/archive/2016/No3/66.pdf
dc.identifier.uri http://dspace.opu.ua/xmlui/handle/123456789/1157
dc.description.abstract The paper proposed an utilization of modular approach to the formation of a marketing information system and its integration into the General information system of the enterprise for efficient use of information when making management decisions about the release of goods in an industrial plant. Building an information system involves the formation of databases, which can be divided into a database of incoming, internal and outgoing information. The modular approach uses the functional principle of information accumulation and allows to improve official and personal responsibility for the quality, reliability, appropriateness and timeliness provided in the appropriate module information. Another principle of formation of information modules is the consistency of information to structure the business process. en
dc.description.abstract В статті запропоновано застосування модульного підходу до фор- мування маркетингової інформаційної системи та її вбудовування до загальної інформаційної системи підприємства для ефективного вико- ристання інформації при прийнятті управлінських рішень щодо випуску товарів на промисловому підприємстві. Побудова інформаційної системи передбачає формування баз даних, які можна поділити на бази даних вхідної, внутрішньої та вихідної інформації. Модульний підхід використовує функціональний принцип накопичення інформації і дозволяє підвищити посадову та персональну відповідальність за якість, достовірність, доцільність та своєчасність наданої до відповідного модулю інформації. Іншим принципом формування модулів інформації є відповідність інформації структурі бізнес-процесу. en
dc.description.abstract В статье предложено применение модульного подхода к формиро- ванию маркетинговой информационной системы и ее встраиванию в общую информационную систему предприятия для эффективного использования информации при принятии управленческих решений о выпуске товаров на промышленном предприятии. Построение инфор- мационной системы подразумевает формирование баз данных, которые можно разделить на базы данных входящей, внутренней и исходящей информации. Модульный подход использует функциональный принцип накопления информации и позволяет повысить должностную и персо- нальную ответственность за качество, достоверность, целесообразность и своевременность предоставленной в соответствующий модуль информации. Другим принципом формирования модулей информации является соответствие информации структуре бизнес-процесса en
dc.language.iso en en
dc.publisher Odessa National Polytechnic University en
dc.subject marketing information system en
dc.subject module of the information en
dc.subject model en
dc.subject enterprise en
dc.subject business process en
dc.subject маркетингова інформаційна система en
dc.subject модуль інформації en
dc.subject модель en
dc.subject підприємство en
dc.subject бізнес-процес en
dc.subject маркетинговая информационная система en
dc.subject модуль информации en
dc.subject модель en
dc.subject предприятие en
dc.subject бизнес-процесс en
dc.title The formation of a marketing information system on the industrial enterprise en
dc.title.alternative Формування системи маркетингової інформації на промисловому підприємстві en
dc.type Article en
opu.kafedra Кафедра маркетингу uk
opu.citation.journal ЕКОНОМІКА: реалії часу en
opu.citation.firstpage 66 en
opu.citation.lastpage 71 en
opu.citation.issue № 3 (25), 2016 en
opu.staff.id v.v.atyushkina@opu.ua


Файлы, содержащиеся в элементе

Этот элемент содержится в следующих коллекциях

Показать сокращенную информацию