Розглянуто теоретичний зміст поняття «конкурентність». Обґрунтовано актуальність аналізу конкурентного середовища підприємств. З’ясовано чинники які впливають на формування конкуренції. Розглянуто інструменти для дослідження конкурентного середовища торговельного підприємства. Встановлено потенційні переваги бізнесу під час проведення конкурентних досліджень.
The theoretical meaning of the concept of «competitiveness» is considered. The relevance of the analysis of the competitive environment of enterprises is substantiated. The factors influencing the formation of competition are found out. The tools for research of the competitive environment of the trading enterprise are considered. The potential advantages of business during competitive research are established.
Рассмотрены теоретическое содержание понятия «конкуренция». Обоснована актуальность анализа конкурентной среды предприятий. Выяснено факторы влияющие на формирование конкуренции. Рассмотрены инструменты для исследования конкурентной среды предприятия. Установлено потенциальные преимущества бизнеса при проведении конкурентных исследований.