Аннотация:
У суднових енергетичних установках переважно використовують підшипники ковзання, що обумовлено наступними чинниками перед: можливість створення рознімною конструкції, більша навантажувальна спроможність та швидкохідність ніж у підшипниках кочення, мінімальні габарити в радіальному напрямку. Позначення, розміри, методика випробовувань та розрахунок підшипників ковзання стандартизовані. Саме розрахунок навантажувальної спроможності підшипників ковзання регламентується стандартами ISO 7902-1(2,3):2020, PD ISO/TR 31657-4 та DIN 31652-3. У всіх випадках розрахунок базується на результатах випробовувань отриманих при експериментах зі стандартними підшипниками ковзання. Незважаючи на прості розрахункові залежності проектування підшипників ковзання трудомісткий процес через необхідність використання великої кількості довідкових даних.