Аннотация:
Малий бізнес традиційно в економіці виступає вагомим фактором, забезпечуючи її стабільний розвиток та розвиток підприємницької діяльності у країні в цілому. Досвід розвинених країн світу також продемонстрував, що він є обов’язковою умовою для формування інноваційної економіки. Попит останньої на діяльність інноваційно-активних малих підприємствах величезний, оскільки їх діяльність цілеспрямована на розробку інноваційного продукту та, у підсумку, на його успішну комерціалізацію.
Як соціально-економічне явище малий бізнес є тим важелем, який виконує інноваційну функцію та створює робочі місця в країни. Він виступає у ролі роботодавця у партнерстві, як з державними установами, так і з громадськими, тим самим зменшуючи відсоток безробіття. Як індикатор – стан малого підприємництва має велике значення для оцінювання країни, оскільки показує наскільки вона здатна пристосуватися до змін зовнішнього середовища.
Зміни світової економіки останніх часів торкнулись і України, тому її соціально-економічний розвиток зіштовхнувся з новітніми викликами, водночас отримавши потужний імпульс для інноваційного розвитку. Провідну роль серед викликів відіграють інформаційна, технологічна, інтелектуальна та інноваційна організація різних сфер діяльності, які є, у свою чергу, важливою передумовою для виконання малим підприємництвом інноваційної функції. Але чи спроможний вітчизняний малий бізнес виконувати її сьогодні та чи забезпечує йому це зовнішнє середовище – ці питання досі залишаються відкритими.