Для підвищення міцності та жорсткості характеристик шарнірні елементи конструктивних елементів гоночних автомобілів мають велике співвідношення осьових моментів інерції поперечних перерізів. В роботі отримана методика розв'язання крайових завдань стійкості плоскої форми згинання елементів
конструкцій гоночних автомобілів у вигляді кругових арок з перерізами, що мають декілька осей симетрії. В автомобілях класу
Формула ці елементі є найбільш відповідальними за безпеку життя і неушкодженість людини-пілота. В роботі виконано інтегрування
системи двох диференціальних рівнянь стійкості зазначених конструктивних елементів рами гоночного автомобіля у вигляді кругових арок або криволінійних стержнів. Для дослідження використано чисельно-аналітичний метод граничних елементів розроблений
професором Оробеєм В.Ф. В статті наведено два варіанти систем фундаментальних ортонормованих функцій для диференціальних рівнянь стійкості кругових арок з постійними коефіцієнтами які отримані в ході досліджень. Задачу стійкості конструктивних елементів гоночних автомобілів що за своєю геометрією відповідають круговим аркам вирішено числовим методом що набуває
стрімкого розвитку, метод має теоретично доведені точні рішення. Отримане в ході досліджень рівняння може бути застосоване до вирішення дуже складних завдань стійкості різноманітних конструкцій, що містять стержні, окреслені по дузі кола. Рівняння можна
застосовувати для рішень дуже складних задач стійкості різних конструкцій, що містять стержні, окреслені по дузі кола. Такі
конструктивні елементи використовуються в багатьох конструкціях галузевого машинобудування.
To increase the strength and rigidity of the characteristics, the articulated elements of structural racing cars have a large ratio of axial moments of inertia of the cross sections. The method of solving boundary value problems of stability of the flat form of bending of racing car structural elements in the form of circular arches with sections having several axes of symmetry is obtained. In Formula Class cars, these elements are most responsible for the safety of the pilot. The system of integration of two differential equations of stability of the specified constructive elements of a car racing frame in the form of circular arches or curvilinear cores is executed in work. The numerical-analytical method of limiting elements developed by Professor V.F. Orobey was used for the research. The article presents
two variants of systems of fundamental orthonormal functions for differential equations of stability of circular arches with constant coefficients obtained during research. The problem of stability of structural elements of racing cars on the geometry corresponding to circular arches is solved
by a numerical method acquiring rapid development; the method has theoretically proved exact decisions. The equation obtained in the course of research is applicable to the solution of very complex problems of stability of various structures containing rods delineated along the arc of a circle. The equations can be used to solve very complex problems of stability of various structures containing rods drawn along the arc of a circle. Such structural elements are used in many designs of industrial engineering.