eONPUIR

Оптимізація надання адміністративних послуг у сфері реєстрації актів цивільного стану.

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Ющенко, Маргарита Вікторівна
dc.contributor.author Yushchenko, Marharyta
dc.contributor.author Ющенко, Маргарита Викторовна
dc.date.accessioned 2022-10-04T20:12:48Z
dc.date.available 2022-10-04T20:12:48Z
dc.date.issued 2022-08-31
dc.identifier.citation Ющенко М. В. Оптимізація надання адміністративних послуг у сфері реєстрації актів цивільного стану : дис. ... д-ра філософії : спец. 281 - публ. упр. та адміністрування / М. В. Ющенко ; наук. керівник С. Є. Саханєнко ; Ін-т публ. служби та упр. регіоналістики / Нац.ун-т «Одес. політехніка». – Одеса, 2022. - 316 с.
dc.identifier.uri http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/13013
dc.description.abstract Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 281 – Публічне управління та адміністрування. – Національний університет «Одеська політехніка» МОН України, Одеса, 2022. У дисертаційній роботі здійснено теоретичне узагальнення та запропоновано вирішення актуального науково завдання, що полягає у обґрунтуванні комплексу наукових положень та розроблення рекомендацій щодо оптимізації надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану в Україні. У межах розв’язання цього завдання уперше обґрунтовано комплекс наукових підходів, принципів, моделей і механізмів щодо оптимізації системи надання адміністративних послуг у сфері реєстрації актів цивільного стану на засадах багаторівневості за критеріями: розширення кола суб’єктів надання послуг з залученням бізнес сектору (приватних нотаріусів) та громадські організації (релігійні); надання послуг за допомогою інформаційно-комунікаційні технології; розширення кількості видів актових записів цивільного стану. Удосконалено понятійно-категоріальний апарат предметної сфери дослідження, зокрема, запропоноване авторське визначення поняття адміністративних послуг у сфері реєстрації актів цивільного стану, під якими розуміються результати організаційних дій уповноважених суб’єктів (органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, нотаріусів) спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та обов’язків фізичних чи юридичних осіб щодо встановлення факту народження, шлюбу, розірвання шлюбу, зміни імені, зміни статі та смерті відповідно до закону за їх заявою чи/або за ініціативи органу публічної адміністрації у максимально якісний спосіб та у короткі строки, що дозволило сформулювати вихідні положення для розроблення оптимальної моделі їх надання на засадах багаторівневості та рекомендацій щодо удосконалення процедурно-технологічних аспектів провадження. Виокремлено функціонування нормативно-правового, адміністративноорганізаційного, фінансово-економічного механізмів надання адміністративних послуг у сфері реєстрації актів цивільного стану, визначено стратегічні цілі, принципи, методи та інструменти реалізації. Встановлено, що сучасна система публічного управління потребує системних, комплексних реформ, які повинні бути максимально прозорими та ґрунтуватися на європейських цінностях та принципах. Одним із таких принципів є створення умов для отримання населенням якісних, своєчасних і адекватних реаліям адміністративних послуг. Визначено, що послуги у сфері реєстрації актів цивільного стану є життєве необхідними та є другими за кількістю адміністративними послугами в країні після реєстрації місця проживання. Висвітлено історико-правовий аспект стану наукового розроблення проблеми надання адміністративних послуг у сфері реєстрації актів цивільного стану. Визначено особливості нормативно-правового регулювання адміністративних послуг у сфері реєстрації актів цивільного стану. Охарактеризовано систему суб’єктів публічного адміністрування надання адміністративних послуг у сфері реєстрації актів цивільного стану. Визначено особливості процедури з надання адміністративних послуг у сфері ДРАЦС та проаналізовано впровадження пілотних проєктів. Установлено періоди формування системи надання адміністративних послуг, що здійснено з огляду на ключові державно управлінські рішення, прийняті з 1998 року по теперішній час у формі законодавчих та нормативно-правових актів, які спрямовані на певну організаційну модернізацію системи публічного управління у сфері надання адміністративних послуг та зумовлені різною дією зовнішніх та внутрішніх факторів. З’ясовано, що у світі не існує єдиної загальноприйнятої побудови системи надання адміністративних послуг у сфері реєстрації актів цивільного стану щодо певного переліку вимог до її функціонування, однак отримувачі адміністративних послуг прагнуть взаємодії з органами публічного управління на прозорій основі шляхом отримання вільного доступу до послуг, зменшивши при цьому витрати часу та коштів. Тому, вважаємо, що адаптація досвіду Естонії та Казахстану у сфері реєстрації актів цивільного стану, є найбільш слушним. Проаналізовано сучасний стан розвитку системи надання адміністративних послуг у сфері реєстрації актів цивільного стану та запропоновано створення системи надання адміністративних послуг на засадах багаторівневості. До суб’єктів надання цих послуг запропоновано віднести: Міністерство юстиції України та міжрегіональні управління; Державну міграційну службу та територіальні управління; виконавчі органи сільських, селищних та міських рад; нотаріат, та у перспективі релігійні громади. Запропоновано ліквідувати існуючі територіальні відділи державної реєстрації актів цивільного стану міжрегіональних управлінь юстиції. Запропоновано за державою залишити функцію контролю та моніторингу за якістю надання послуг та забезпечення суб’єктів надання послуг бланками свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану та функціонування Державного реєстру актів цивільного стану громадян. Запропоновано розширення видів актів цивільного стану та впровадження актового запису про зміну статі, з метою захисту прав транс сексуальних людей. Обґрунтовано напрями модернізації системи надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану на основі впровадження інформаційно-комунікаційних технологій, а також запропоновано надання цих послуг на засадах багаторівневості. Визначено проблеми та перспективи розвитку законодавства, а саме необхідності розроблення та прийняття Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» в новій редакції, у якому буде надано можливість у розумні строки, за власним вибором громадянина, у зручний час та спосіб, безкоштовно або з помірною платою здійснити державну реєстрацію акту цивільного стану за принципом екстериторіальності та прийняття Закону України «Про адміністративний збір». en
dc.language.iso uk en
dc.subject адміністративні послуги en
dc.subject адміністративні процедури en
dc.subject аутсорсинг здійснення адміністративних функцій en
dc.subject децентралізація en
dc.subject багаторівневе врядування en
dc.subject державна реєстрація актів цивільного стану en
dc.subject державно-приватне партнерство en
dc.subject ефективність врядування en
dc.subject процесний підхід en
dc.subject оптимізація врядування en
dc.subject сервісно-орієнтована держава en
dc.subject реінжиніринг адміністративних процесів en
dc.subject електронне врядування en
dc.subject корупція у наданні адміністративних послуг en
dc.subject управління якістю надання адміністративних послуг en
dc.title Оптимізація надання адміністративних послуг у сфері реєстрації актів цивільного стану. en
dc.title.alternative Optimization of administrative services provided in registration of civil status acts. en
dc.type Thesis en


Файлы, содержащиеся в элементе

Этот элемент содержится в следующих коллекциях

Показать сокращенную информацию