Виконано вибір математичного опису асинхронного двигуна. Запропоновано моделювання асинхронного двигуна в
трифазних природних осях А, В, С з урахуванням нелінійності параметрів асинхронного двигуна. Мета дослідження спрямована на
підвищення відповідності моделі асинхронного двигуна реальному двигуну за рахунок урахування нелінійностей його параметрів.
Математична модель, отримана з урахуванням припущень та ідеалізації, являє собою систему диференціальних, алгебраїчних та
логічних рівнянь, що відображають умови електричної та механічної рівноваги та умови електромеханічного перетворення енергії.
Рівняння електричної рівноваги складені за законами Кірхгофа та рівняннями Максвелла, а механічного – за рівняннями Даламбера
та Лагранжа. В якості змінних стану використовуються потокозчеплення статора та ротора, що визначаються на кожному кроці
чисельного інтегрування. Для адекватності моделі при розрахунках обов’язково необхідно врахувати нелінійності АД – ефекти
витіснення струму і насичення машини, втрати у сталі, зміну робочої температури. Вибір нелінійності параметра, що враховується,
а також методики урахування індивідуальні і визначаються складністю завдань, які ставляться перед моделлю. Повнота урахування
нелінійностей параметрів АД визначається вимогами до точності дослідження та обов’язково передбачає урахування найбільш
впливових на робочі характеристики машини.
The choice of the mathematical description of the induction motor has been made. Modeling of an induction motor in three-
phase natural axes A, B, C is proposed, taking into account the nonlinearity of the parameters of an induction motor. The purpose of the
study is aimed at improving the correspondence of the model of an induction motor to a real motor by taking into account the nonlinearities
of its parameters. The mathematical model, obtained taking into account assumptions and idealization, is a system of differential, algebraic
and logical equations that reflect the conditions of electrical and mechanical equilibrium and the conditions of electromechanical energy
conversion. The electrical equilibrium equations are compiled according to Kirchhoff’s laws and Maxwell’s equations, and the mechanical
ones – according to the d’Alembert and Lagrange equations. As state variables, the stator and rotor flux links are used, which are determined
at each step of numerical integration. For the adequacy of the model in the calculations, it is necessary to take into account a number of non-
linearities of the IM – the effect of current displacement and machine saturation, losses in steel, changes in operating temperature. The choice
of the parameter nonlinearity to be taken into account, as well as the accounting methods, are individual and are determined by the
complexity of the tasks that are set for the model. The completeness of taking into account the non-linear parameters of the IM is determined
by the requirements for the accuracy of the study and necessarily provides for taking into account the most influencing the performance of
the machine.