Innovation and information have recently become important factors in the development of industrial production, stimulating the
growth of its knowledge intensity, and their commercialization has become a mandatory part of the economy. This requires
appropriate changes in the management strategy of the industrial enterprise. The management strategy in the knowledge economy
should not only take into account such circumstances, but also introduce new ways and mechanisms to use the opportunities of
the external environment to ensure the development of the enterprise. Given the lack of own resources, this requires the full use
of the opportunities of the external environment and potential business partners, whose circle has expanded significantly. Criteria
for finding and selecting business partners for sharing resources of the external environment that will allow them to develop and
function effectively on the basis of coordination of strategies of the development and balance of interests are necessary.
Інновації та інформація останнім часом перетворилися на важливі чинники розвитку промислового виробництва, що
стимулюють зростання його наукоємності, а їх комерціалізація стала обов’язковою частиною економіки. Це потребує
відповідних змін стратегії управління промисловим підприємством. Cтратегія управління в економіці знань має не лише
враховувати такі обставини, а й запроваджувати нові шляхи і механізми використання можливостей зовнішнього
середовища для забезпечення розвитку підприємства. За умов нестачі власних ресурсів для цього потрібно максимально
повно використовувати можливості зовнішнього середовища та потенційних бізнес-партнерів, коло яких значно
розширилося. Потрібні критерії пошуку та вибору бізнес-партнерів для спільного використання ресурсів зовнішнього
середовища, які дозволятимуть їм розвиватися і ефективно функціонувати на основі узгодження стратегій свого
розвитку і балансування інтересів.