The world is on a course toward total electrification of vehicles. In the near future, most vehicles will run on electric power.
One of the main reasons for users' dissatisfaction with electric vehicles is the lack of public direct current charging stations. Since
electric vehicles charging can cause an additional increase in peak load on the grid, the optimal solution is direct current charging
stations with photovoltaic generation with a micro grid architecture. If the charging station has a connection to the public grid, then,
provided that the solar energy and storage system are optimally utilized, the station aggregator's profit can be increased by selling
excess energy to the grid. This paper analyzes the charging habits of customers at direct current charging stations. It was found that
the peak demand for charging is observed around 9:00 and 14:00-17:00, the same time as the general peak load on the grid. Thus, the
peak charging demand coincides with the peak grid load and increases the net peak of the system. However, this excess demand on
the system in the form of charging load can be met by the installed solar photovoltaic system, as the output power of the photovoltaic
system is sufficient to meet the charging demand during the peak hours of solar radiation. Thus, for the considered direct current
charging station, the optimization problem of dynamic economic dispatch was formulated, since the generation and load schedules
change over time. The goal of optimization is to minimize the cost of primary energy. This problem, formalized as a mixed integer
linear programming problem, was solved using the interior-point solver of the GEKKO library in Python. Four scenarios for the
operation of the station were worked out, in summer and winter, with a fixed and dynamic electricity tariff. According to the results
of the study, it was found that in the conditions of a fixed tariff in the summer, the cost of primary energy can be reduced 2.5 times,
in fact, increase profits, thanks to the sale of electricity to the public grid. In winter, the use of the optimization algorithm of the
station will provide an insignificant cost savings due to low photovoltaic generation. Under the conditions of a dynamic tariff that
corresponds to the prices on the day-ahead market, using the optimization algorithm, it was found that for this experimental variant of
the station's operation, the maximum profit in summer will be 207.60 UAH, while in winter the cost of primary energy will be 177.47
UAH. The results obtained indicate that the operation of a charging station under dynamic tariffs in the day-ahead market in Ukraine
is a promising direction for the development of charging infrastructure in the country and proves the possibility of efficient use of
renewable energy sources. Thus, this paper analyzes the global experience of developing charging stations based on micro grids, the
integration of renewable energy sources into them, and approaches to building electricity dispatch schedules. The financial feasibility
of the station's operation in the context of the electricity market in Ukraine was also investigated.
У світі взято курс на тотальну електрифікацію автомобілів. У недалекому майбутньому більшість авто будуть
працювати на електрозаряді. Однією з головних причин невдоволеності користувачів електромобілями є нестача громадських зарядних станцій постійного струму. Оскільки зарядка електромобілів може спричинити додаткове зростання
пікового навантаження на мережу, оптимальним рішенням є зарядні станції постійного струму з фотоелектричною
генерацією з архітектурою мікромережі. Якщо зарядна станція має підключення до громадської мережі, тоді за умови
оптимального використання сонячної енергії та системи зберігання можна збільшення прибуток агрегатора станції, завдяки
продажу надлишкової енергії в мережу. В цій роботі проаналізовано звички клієнтів до заряджання на станціях постійного
струму. Було виявлено, що пік попиту на зарядку спостерігається близько 9 та 14-17 годинами, в той самий час, коли
припадає пікове навантаження на мережу. Таким чином, пік попиту на зарядку збігається з піковим навантаженням мережі
та збільшує чистий пік системи. Однак цю надлишкову потребу в системі у формі зарядного навантаження можна
задовольнити за допомогою встановленої сонячної фотоелектричної установки, оскільки вихідної потужності сонячної
фотоелектричної енергії достатньо для задоволення потреб у зарядці в години пік сонячного випромінювання. Таким чином
для розглянутої зарядної станції постійного струму було сформульовано оптимізаційну задачу dynamic economic dispatch,
оскільки графіки генерації та навантаження змінюються в часі. Метою оптимізації є мінімізація вартості первинної енергії.
Дану задачу, формалізовану як задачу змішаного цілочисельного лінійного програмування було розв’язано за допомогою
розв’язувача interior-point solver бібліотеки GEKKO, на мові Python. Було опрацьовано чотири сценарії роботи станції,
влітку та взимку, з фіксованим та динамічним тарифом на електроенергію. За результатами дослідження виявлено, що в
умовах фіксованого тарифу влітку вартість первинної енергії можна зменшити в 2.5 рази, фактично збільшити прибуток,
завдяки продажу електроенергії у громадську мережу. Взимку використання оптимізаційного алгоритму роботи станції
забезпечить незначну економію коштів, що обумовлено низькою фотоелектричною генерацією. В умовах динамічного
тарифу, який відповідає цінам на ринку на добу наперед, застосувавши оптимізаційний алгоритм було знайдено, що для
даного експериментального варіанту роботи станції максимальний прибуток влітку складе 207,60 грн, взимку вартість
первинної енергії складе 177,47 грн. Отримані результати свідчать про те, що робота зарядної станції за умови динамічних
тарифів на ринку на добу наперед в Україні є перспективним напрямом розвитку зарядної інфраструктури в країні і
доводить можливості ефективного використання відновлюваних енергоресурсів. Таким чином в цій роботі було
проаналізовано світовий досвід розбудови зарядних станцій на основі мікромереж, інтеграція в них ВДЕ та підходи до
побудови графіків диспетчеризації електроенергії. Також було досліджено фінансову спроможність роботи станції в умовах
функціонування ринку електричної енергії в Україні.