Артилерійські установки збройних сил держави
забезпечують її безпеку й суверенітет. Сучасні артилерійські установки виконують бойову роботу, близьку до завдань тактичних
ракет, зі зменшеними часом та ресурсами. Складовою частиною військового мистецтва є тактика, якій притаманне інформаційне
середовище та його проведення спеціалізованими підрозділами. Невід’ємною частиною тактичних досліджень будь-якої бойової
операції є її математичне моделювання. Певний інтерес представляє можливість отримувати результати моделювання в разі
принципової відсутності деяких видів бойових ресурсів, або використання тільки одного виду озброєнь. Розроблено модель
керуванням бойовою роботою артилерійської установки яка розв’язує виконання бойового завдання по знищенню цілі заданою
кількістю снарядів при умові зміни вогневої позиції для зменшення ймовірності її вогневого ураження артилерійською установкою
протиборчої сторони. Модель враховує, що всі постріли ефективні. В модель введено припущення, що кількість вогневих позицій
дорівнює кількості пострілів, а мінімальна кількість пострілів з вогневої позиції дорівнює одиниці. Модель зміни позиції не
передбачає повернення на попередні. Моделювання переміщення з одної позиції на іншу відбуваються по одній з доріг різної
якості. Розроблено метод пошуку рішення про стан виконання бойової задачі артилерійською установкою атакуючої сторони.
Введено поняття поточної структури виконання бойового завдання. Метод пошуку рішення про стан виконання бойової задачі
артилерійською установкою можна віднести до розв’язання Парето−орієнтованих задач, або задач динамічного програмування.
Метод розрахунку моделі складається з загального алгоритму, в основу якого покладено спеціалізовані додаткові алгоритми.
Отримані результати довели можливість виконання бойового завдання при одному максимум при двох пострілах з кожної вогневої
позиції. Як що, тактика витрати пострілів по знищенню цілі в кількості 10 орієнтована на оборону тактику, то тактика по знищенню
цілі в кількості 4 пострілів може відповідати бойовим діям при наступі. Тому тактику в перекладі з англійської «вистрілив і втік»
для наступу можна назвати «сховався і вистрілив» «hid and shot».
Artillery systems of the armed forces of the state ensure its security and sovereignty.
Modern artillery systems perform combat work close to the tasks of tactical missiles, with reduced time and resources. An integral part of
military art is tactics, which is inherent in the information environment and its implementation by specialized units. An integral part of
tactical research of any military operation is its mathematical modeling. Of particular interest is the possibility of obtaining simulation results
in the case of the fundamental absence of some types of combat resources, or the use of only one type of weapons. A model of controlling
the combat work of an artillery i system has been developed, which resolves the execution of the combat task of destroying the target with a
given number of shells under the condition of changing the firing position in order to reduce the probability of its fire damage by the artillery
installation of the opposing side. The model considers that all shots are effective. The model assumes that the number of firing positions is
equal to the number of shots, and the minimum number of shots from a firing position is equal to one. The model of change of position does
not involve a return to the previous ones. Simulations of movement from one position to another take place along one of the roads of
different quality. A method of finding a decision on the state of execution of the combat task by the artillery system of the attacking party has
been developed. The concept of the current structure of combat mission performance is introduced. The method of finding a solution about
the state of execution of a combat task by an artillery system can be attributed to the solution of Pareto-oriented problems, or dynamic
programming problems. The model calculation method consists of a general algorithm, which is based on developed specialized additional
algorithms. The obtained results proved the possibility of carrying out a combat mission with a maximum of two shots from each firing
position. Just as the tactic of expending shots to destroy a target in the amount of 10 shots is focused on defensive tactics, the tactic of
destroying a target in the amount of 4 shots can correspond to combat actions during the offensive. Therefore, the “shot-and-scoot” offensive
tactic can be called “hid-and-shot”.