eONPUIR

Marketing in public administration in the system of ensuring economic security

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Kryshtanovych, Myroslav
dc.contributor.author Криштанович, Мирослав Франкович
dc.contributor.author Pakhomova, Tetyana
dc.contributor.author Пахомова, Тетяна Іванівна
dc.contributor.author Panfilova, Tetiana
dc.contributor.author Панфілова, Тетяна Олександрівна
dc.contributor.author Kurnosenko, Larysa
dc.contributor.author Курносенко, Лариса Володимирівна
dc.contributor.author Vylgin, Yevgen
dc.contributor.author Вилгін, Євген Аркадійович
dc.date.accessioned 2025-05-01T12:22:13Z
dc.date.available 2025-05-01T12:22:13Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Kryshtanovych, M., Pakhomova, T., Panfilova, T., Kurnosenko, L., Vylgin, Ye. (2023). Marketing in public administration in the system of ensuring economic security. Financial and Credit Activity: Problems of Theory and Practice, Volume 5, Issue 52, P. 532-542. en
dc.identifier.issn 23064994
dc.identifier.uri http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/15139
dc.description.abstract The main purpose is to characterize the features of marketing in public administration in the system of ensuring economic security. The article defines the marketing system in public administration as the object of research. It has been proved that the necessary scientific task in the framework of our study is to identify and determine the way to counteract the negative factors of the implementation of marketing in public administration in the system of ensuring economic security. The research methodology involves the use of the method of hierarchical analysis and graph theory, which will properly distribute negative factors according to the priority of counteraction. As a result of the study, a model of hierarchical counteraction to the negative influence of factors on the implementation of marketing in public administration in the system of ensuring economic security is presented. The innovativeness of the results obtained is revealed in the form of a proposed methodological approach to counteract the negative influence of factors. The study has a limitation in the form of not taking into account all possible factors that negatively affect the implementation of marketing in public administration in the system of ensuring economic security. Prospects for further research should be devoted to reviewing more factors and challenges facing the public administration system. en
dc.description.abstract Основною метою дослідження є характеристика особливостей маркетингу в публічному управлінні в системі забезпечення економічної безпеки. Об’єктом дослідження визначено систему маркетингу в публічному управлінні. Доведено, що необхідним науковим завданням у рамках нашого дослідження є ідентифікація та визначення методу протидії негативним факторам реалізації маркетингу в публічному управлінні в системі забезпечення економічної безпеки. Методологія дослідження передбачає застосування методу ієрархічного аналізу і теорії графів, що дозволить належним чином розподілити негативні фактори за пріоритетністю протидії. У результаті проведеного дослідження представлена модель ієрархічної протидії негативному впливу факторів на реалізацію маркетингу в публічному управлінні в системі забезпечення економічної безпеки. Інноваційність отриманих результатів розкривається у вигляді запропонованого методичного підходу для протидії негативному впливу факторів. Дослідження має обмеження у вигляді неврахування всіх можливих факторів, що негативно впливають на реалізацію маркетингу в публічному управлінні в системі забезпечення економічної безпеки. Перспективи подальших досліджень полягають в розгляді більшої кількості факторів та викликів перед системою публічного управління. en
dc.language.iso en en
dc.publisher Fintech Aliance LLC en
dc.subject negative factors en
dc.subject ensuring economic security en
dc.subject public administration en
dc.subject countering negative impacts en
dc.subject marketing system en
dc.subject негативні фактори en
dc.subject забезпечення економічної безпеки en
dc.subject публічне управління en
dc.subject протидія негативному впливу en
dc.subject система маркетингу en
dc.title Marketing in public administration in the system of ensuring economic security en
dc.title.alternative Маркетинг у публічному управлінні в системі забезпечення економічної безпеки en
dc.type Article in Scopus en
opu.citation.journal Financial and Credit Activity: Problems of Theory and Practice en
opu.citation.volume 5 en
opu.citation.firstpage 532 en
opu.citation.lastpage 542 en
opu.citation.issue 52 en


Файлы, содержащиеся в элементе

Этот элемент содержится в следующих коллекциях

Показать сокращенную информацию