Розглянуто питання стосовно забезпечення відкритості і прозорості освітнього процесу, здійснення контролю за
наданням освітніх послуг і якістю навчання в рамках єдиного інформаційного середовища Одеського національного
політехнічного університету. Запропоновано розглядати організацію навчального процесу як основну складову осві-
тнього процесу, що є системою заходів, які охоплюють розподіл навчального навантаження між кафедрами, підбір
викладачів, формування розкладу занять, консультацій, підсумкового контролю, державної атестації. Проведено
аналіз і здійснено формування множини параметрів, виділено основні складові функціональної підсистеми «Органі-
зація навчального процесу» як однієї із складових інформаційного середовища університету. Побудова системи за
ієрархічним принципом забезпечує ефективне управління підсистемами організації навчального процесу і взаємодію
між учасниками освітнього процесу і дозволяє системі при потребі оперативно змінюватися
The questions concerning the insurance of openness and transparency of the educational process, monitoring the provision of
educational services and the quality of learning within a unified information environment of Odessa National Polytechnic
University are considered. It is proposed to consider the organization of the educational process as a major component of the
educational process, that is a system of activities covering the distribution of the academic load between departments, recruitment
of teachers, the formation of class schedules, consultation, final control and state certification. The analysis and the
forming of set of parameters are carried out, the main components of the functional subsystem «The organization of educational
process» as one of the components of the information environment of university are identified. Building a system hierarchically
ensures the effective management of subsystems of organization of educational process and interaction between
participants of the educational process and allows the system to change quickly if it is necessary.