У даній роботі проводиться дослідження покриттів, нанесених за допомогою плазмового напилювання. Покриття складаються з порошку карбіду титану, плакованого твердим розчином
фосфору в нікелі. Докладно описано процес плакування та структуру одержаних покриттів. З
метою визначення коефіцієнта тертя та величини зношування в умовах граничного та сухого
тертя, плазмові покриття випробували на машині тертя СМЦ-2 по схемі ролик – колодочка. На
основі експериментальних даних побудовані графіки залежності коефіцієнта тертя від величини
пройденого шляху. Аналіз наведених графіків виявив закономірності взаємодії покриттів в
процесі тертя. Випробування на зносостійкість показали, що найкращі показники мають
покриття, що складаються з 65% ТіС та 35% Ni(P). Покриття на основі ТіС можна також
наносити на ріжучий інструмент, відтак це перспективний напрямок подальших досліджень.
В данной работе проводится исследование покрытий, нанесенных с помощью плазменного
напыления. Покрытия состоят из порошка карбида титана, плакированного твердым раствором
фосфора в никеле. Подробно описано процесс плакирования и структура полученных покрытий.
С целью определения коэффициента трения и величины износа в условиях предельного и сухого
трения, плазменные покрытия испытывали на машине трения СМЦ-2 по схеме ролик –
колодочка. На основе экспериментальных данных построены графики зависимости
коэффициента трения от величины пройденного пути. Анализ приведенных графиков выявил
закономерности взаимодействия покрытий в процессе трения. Испытания на износостойкость
показали, что наилучшие показатели имеют покрытия, которые состоят из 65% ТіС и 35% Ni(P).
Покрытия на основе ТіС можно также наносить на режущий инструмент, таким образом, это
перспективное направление дальнейших исследований.
In this article the research of coatings applied with plasma spraying is carried out. Coatings are
composed of the powder of Titanium carbide plated with the solid solution of phosphorus in nickel. The
plating process and the structure of the resulting coatings are described in detail. In order to define the
coefficient of friction and the wear rate during the limit friction and dry friction, plasma coatings were
tested on a friction machine СМЦ-2 after the roll-block pattern. On the basis of experimental data
distance covered dependence plots for the coefficient of friction were built. Analysis of those plots has
identified the general trend of interaction of coatings in the process of friction. Testing on the wear
resistance has shown that the coatings composed of 65% ТіС and 35% Ni(P) give the best result.
Coatings based on ТіС also can be applied on a cutting tool, so this is a promising direction for the
future research.