Basing upon values which explain our acts, it makes possible to classify human types, exposing them axiological priorities. It will help a teacher to go out on the hierarchy of values of every student. Encouraging that or other the valued constituent, a teacher can activate academic efforts and aspiration of student and in general, thus, additional possibility to put in order all educational- educator process appears, controlling and sending it in necessary direction.
Спираючись на цінності, які мотивують наші вчинки, можна класифікувати людські типи, визначаючи їхні аксіологічні пріоритети.
Се допоможе педагогові з‘ясувати ціннісну єрархію кожного студента.
Заохочуючи ту чи иншу ціннісну складову, викладач може активізувати академічне сумління та особистісне прагнення кожного студента. І взагалі , такимчином, з‘являється додаткова можливість впорядковувати увесь навчально-виховний процес, скеровуючи його у потрібне річище.
Опираясь на ценности, которые мотивируют наши поступки, можно классифицировать человеческие типы, выявляя их аксиологические приоритеты. Это поможет педагогу выйти на ценностную иерархию каждого студента. Поощряя ту или другую ценностную составляющую, преподаватель может активизировать старание и личностное стремление каждого студента и вообще, таким образом, появляется дополнительная возможность упорядочивать весь учебно-воспитательный процесс, контролируя и направляя его в нужном направлении.