eONPUIR

A METHOD FOR MINIMIZATION OF CLADDING FAILURE PARAMETER ACCUMULATION PROBABILITY IN VVER FUEL ELEMENTS

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Пелых, Сергей Николаевич
dc.contributor.author Pelykh, Serhii
dc.contributor.author Maksimov, M. V.
dc.contributor.author Nikolsky, M. V.
dc.contributor.author Максимов, Максим Витальевич
dc.contributor.author Нiкольский, М. В.
dc.contributor.author Пелих, Сергій Миколайович
dc.contributor.author Максимов, М. В.
dc.contributor.author Никольский, М. В.
dc.date.accessioned 2018-01-31T13:04:14Z
dc.date.available 2018-01-31T13:04:14Z
dc.date.issued 2014-08
dc.identifier.citation Pelykh, S. N., Maksimov, M. V., Nikolsky, M.V. (2014). A method for minimization of cladding failure parameter accumulation probability in VVER fuel elements. Problems of Atomic Science and Technology. Physics of Radiation Effect and Radiation Materials Science, 4, 1, 108-116. en
dc.identifier.citation Pelykh, S. N. A method for minimization of cladding failure parameter accumulation probability in VVER fuel elements / S. N. Pelykh, M. V. Maksimov, M. V. Nikolsky // Problems of Atomic Science and Technology. Ser. Physics of Radiation Effect and Radiation Materials Science. - 2014. - Iss. 4. - P. 108-116. en
dc.identifier.uri http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/6948
dc.description.abstract It has been proved, that under normal operating conditions the following methods of VVER fuel cladding durability control can be considered as main ones: control of fuel element (FE) construction and fuel physical properties, e.g. making fuel pellets of the most strained axial segment with center holes – M(1); control of the regulating group disposition – M(2); control of the balance of VVER loading regimes – M(3); control of the coolant temperature regime – M(4); control of the FA rearrangement algorithm – M(5). Based on М(i), i = [1,…,5], a method for minimization of cladding failure parameter accumulation probability in VVER fuel elements by means of control of FE properties at the reactor design and operation stages, lowering the probability of FE cladding failure and increasing the uniformity of burnup, has been developed. en
dc.description.abstract Доведено, що за нормальних умов експлуатації наступнi методи управління довговічністю оболонок твелів ВВЕР можна розглядати як основні: управління конструкційними властивостями твела і фізичними властивостями палива, наприклад виготовлення паливних пігулок найбільш напруженого аксіального сегменту з центральними отворами – M(1); управління розташуванням регулюючої групи – M(2); управління балансом режимів навантаження ВВЕР – M(3); управління температурним режимом теплоносія – M(4); управління алгоритмом перестановок ТВЗ – M(5). Грунтуючись на М(i), i = [1,…,5], розроблений метод мінімізації імовірності накопичення пошкодженості оболонок твелів ВВЕР шляхом управління властивостями твелів на стадіях проектування і експлуатації реактора, що дозволяє зменшити вірогідність розгерметизації оболонок і підвищити рівномірність вигорання палива. en
dc.language.iso en_US en
dc.publisher ХФТИ en
dc.subject VVER fuel cladding durability control en
dc.title A METHOD FOR MINIMIZATION OF CLADDING FAILURE PARAMETER ACCUMULATION PROBABILITY IN VVER FUEL ELEMENTS en
dc.title МЕТОД МІНІМІЗАЦІЇ ІМОВІРНОСТІ НАКОПИЧЕННЯ ПОШКОДЖЕНОСТІ ОБОЛОНОК ТВЕЛІВ ВВЕР
dc.title МЕТОД МИНИМИЗАЦИИ ВЕРОЯТНОСТИ НАКОПЛЕНИЯ ПОВРЕЖДЕННОСТИ ОБОЛОЧЕК ТВЭЛОВ ВВЭР
dc.type Article en
opu.kafedra Кафедра автоматизації теплоенергетичних процесів uk
opu.citation.journal Problems of Atomic Science and Technology en
opu.citation.firstpage 108 en
opu.citation.lastpage 116 en
opu.citation.issue 4 en
opu.staff.id pelykh@opu.ua en
opu.staff.id maksymov.maksym@opu.ua


Файлы, содержащиеся в элементе

Этот элемент содержится в следующих коллекциях

Показать сокращенную информацию