Ця стаття присвячена питанню інтеграції інформаційно-комунікаційних
технологій в процес викладання нерідної мови на початковому етапі навчан-
ня. Представлений огляд наявних електронних ресурсів, що становлять базу
нового напряму, – комп’ютерної лингводидактики. Описано оптимальну мо-
дель використання ІКТ у процесі представлення лексичної одиниці як одини-
ці комунікації, зокрема, послідовно описано етапи презентації, семантизації,
граматичного оформлення, мовного функціонування та контролю сформова-
ності у навчаних навичок осмисленого вживання одиниць, що вивчають в усій
сукупності їх відношень. Зроблено висновок, що використання ІКТ сприятиме
створенню умов з оптимізації навчального процесу, підвищенню його ефек-
тивності, а зрештою – успішному формуванню комунікативної компетенції.
The given article is dedicated to the informational and communicative technologies
integration into the process of teaching a foreign language on the beginner stage
of learning. The review of existing electronic resources of the base of the new area
i.e. computerized linguodidactics is presented. It is given the description of the
optimal model of using ICT in the process of submitting of a lexical unit as a unit
of communication including consistently the stages of presentation, semantization,
grammatical formalization, functioning in speech and checking of the students’ skill
level to use the active vocabulary in their totality. It is concluded that the usage of
ICT will facilitate the creation of the conditions for optimizing the learning process,
increasing its effectiveness and finally successful development of the communicative
competence of the students.
Данная статья посвящена вопросу интеграции информационно-
коммуникационных технологий в процесс преподавания неродного языка на
начальном этапе обучения. Представлен обзор существующих электронных
ресурсов, составляющих базу нового направления – компьютерной лингводи-
дактики. Описывается оптимальная модель использования ИКТ в процессе
представления лексической единицы как единицы коммуникации, включая, по-
следовательно, этапы презентации, семантизации, грамматического оформ-
ления, речевого функционирования и контроля сформированности у обучаемых
навыков осмысленного употребления изучаемых единиц во всей совокупности
их отношений. Делается вывод, что использование ИКТ будет способство-
вать созданию условий по оптимизации учебного процесса, повышению его
эффективности, а в конечном итоге – успешному формированию у обучаемых
коммуникативной компетенции.