eONPUIR

Project manager job description as one of project management key success factors

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Kolesnikov, Oleksii
dc.contributor.author Колесників, Олексій Євгенович
dc.contributor.author Колесников, Алексей Евгеньевич
dc.contributor.author Lukianov, Dmytro
dc.contributor.author Лук’янов, Дмитро Володимирович
dc.contributor.author Лукьянов, Дмитрий Владимирович
dc.contributor.author Sherstyuk, Olha
dc.contributor.author Шерстюк, Ольга Ігорівна
dc.contributor.author Шерстюк, Ольга Игоревна
dc.contributor.author Kolesnikova, Kateryna
dc.contributor.author Колеснікова, Катерина Вікторівна
dc.contributor.author Колесникова, Екатерина Викторовна
dc.date.accessioned 2019-09-06T10:05:04Z
dc.date.available 2019-09-06T10:05:04Z
dc.date.issued 2019-05-25
dc.identifier.citation Kolesnikov, O., Lukianov, D., Sherstyuk, O., Kolesnikova, K. (2019). Project manager job description as one of project management key success factors. Herald of Advanced Information Technology, 2, 3, 215–228. еn
dc.identifier.citation Project manager job description as one of project management key success factors / O. Kolesnikov, D. Lukianov, O. Sherstyuk, K. Kolesnikova // Herald of Advanced Information Technology = Вісн. сучас. інформ. технологій. – Оdesa, 2019. – Vol. 2, N 3. – Р. 215–228. еn
dc.identifier.issn 2663-0176
dc.identifier.issn 2663-7731
dc.identifier.uri http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/8783
dc.description.abstract The article discusses the practical aspects of profiling knowledge in project management, taking into account competence and experience for various categories of professionals involved in project management. Very often, project managers are forced to not only manage the project, but also train the project team members or help them develop their best skills to achieve the project goal. It is shown that success of project activities of organizations substantially depends on the professional personnel training and the proper formation of project participants' job descriptions. In addition to the formal responsibilities outlined in the basic project management methodologies the project manager plays an important role in the interaction between the project and the business area. Market pressure on project activities is associated with a rapid reduction in the life cycles of technologies and products, which significantly increases the responsibility of project managers for the ultimate fate of their project outputs. The employees’ knowledge, skills and competencies are the basis for the development and improvement of any organization. In this case, more and more situations arise when, under extremely short deadlines, it is necessary to make a decision on the project team formation and on the selection of the project manager. When executing projects, there is always a need to coordinate the work of managers, staff and project team. To do this, organizations develop the rules of interaction and managers’ responsibilities, as well as determine the managers’ responsibility for various types of work. The responsibilities of managers are fixed in the job descriptions, which serve as the basis for the formation of responsibility matrices. At the same time, the fulfillment of the type of work specified in the instruction must be supported by the performer’s certain competence. A general concept of forming job descriptions is proposed. Each instruction point is formed at the intersection of three coordinates: the performer, the work and the competence. A Markov model for changing the project manager’s states has been developed, which describes the system using homogeneous Markov chains with discrete states and time. Discrete states form a specific structure of communications and interaction of project processes, which take into account the system topology and contextual features of the processes of project activities. en
dc.description.abstract У статті розглянуто практичні аспекти профілізації знань в області управління проектами з урахуванням володіння компетенціями і наявності досвіду у різних категорій фахівців, зайнятих в управлінні проектами. Показано, що успішність проектної діяльності організацій істотно залежить від професійної підготовки персоналу і правильного формування посадових інструкцій учасників проектної діяльності. Запропоновано загальну концепцію формування посадових інструкцій. Розроблено марківська модель зміни станів менеджера проекту, яка описує систему за допомогою однорідних марківських ланцюгів з дискретними станами і часом. Надано рекомендації щодо використання запропонованого інструментарію для комплектування команди проекту. en
dc.description.abstract В статье рассмотрены практические аспекты профилирования знаний в области управления проектами с учетом владения компетенциями и наличием опыта для различных категорий специалистов, занятых в управлении проектами. Показано, что успешность проектной деятельности организаций существенным образом зависит от профессиональной подготовки персонала и правильного формирования должностных инструкций участников проектной деятельности. Предложена общая концепция формирования должностных инструкций. Разработана марковская модель изменения состояний Менеджера проекта, которая описывает систему с помощью однородных марковских цепей с дискретными состояниями и временем. Даны рекомендации по использованию предложенного инструментария для комплектования команды проекта. en
dc.language.iso en en
dc.publisher Odessa National Polytechnic University en
dc.subject project management en
dc.subject project team en
dc.subject competence en
dc.subject responsibility matrix en
dc.subject Markov’s chain en
dc.subject manager’s job model en
dc.subject управління проектами en
dc.subject команда проекту en
dc.subject матриця відповідальності en
dc.subject компетенції en
dc.subject марковський ланцюг en
dc.subject модель робіт проектного менеджера en
dc.subject управление проектами en
dc.subject команда проекта en
dc.subject компетенции en
dc.subject матрица ответственности en
dc.subject марковская цепь en
dc.subject марковская цепь en
dc.title Project manager job description as one of project management key success factors en
dc.title.alternative Посадова інструкція проектного менеджера як один з ключових факторів успіху проектного управління en
dc.type Article en
opu.citation.journal Herald of Advanced Information Technology en
opu.citation.volume 2 en
opu.citation.firstpage 215 en
opu.citation.lastpage 228 en
opu.citation.issue 3 en


Файлы, содержащиеся в элементе

Этот элемент содержится в следующих коллекциях

Показать сокращенную информацию