Процес навчання - це завжди процес взаємодії двох сторін: викладача, що надає інформацію, і студентів, які її
отримують. Саме якість цієї взаємодії, вміння викладача знайти підхід до кожного в групі і в зрозумілій, доступній
формі викласти складний матеріал виробляє у студента почуття впевненості в своїх силах, навички активізації
розумової діяльності для вирішення нестандартних завдань, визначає успішність майбутнього фахівця. Тому мета
цієї статті - показати на власному педагогічному досвіді важливість живого спілкування педагога зі студентом в
будь-яких формах навчання, включаючи і дистанційне, необхідність використання інтуїтивного, асоціативного і
логічного мислення, як інструментів навчання.
Впровадження педагогічних інновацій у учбовій процес полягає в новому баченні методології навчання, залучення
мультимедійних засобів навчання при викладанні нового матеріалу, грамотного поєднання нового з уже перевіреним
роками на практиці старим.
The dynamics of the development of modern society confronts the teacher with the difficult task of presenting
the teaching material in such a way that students can acquire as much knowledge as possible in a short period of time,
together with the acquisition of skills for their creative application in practice.
The process of education is always a process of interaction between the two sides: the teacher giving information, and
the students receiving it. It is the quality of this interaction, the ability of the teacher to find an approach to everyone in the
group and in an understandable, accessible form to present complex material, develops a student's sense of self-reliance, the
skills of activating thought activity for solving non-standard problems, and determines the success of a future specialist.
Therefore, the purpose of this article is to show on the own teaching experience the importance of a live communication
between a teacher and a student in all forms of learning, including distance, necessity for intuitive, associative and logical
thinking as a learning tool.
Therefore, the meaning and purpose of pedagogical innovations lies in a new vision of the methodology of teaching, the
attraction of multimedia teaching aids in the presentation of new material, the competent combination of the new with the
already proven years in practice, the old.