eONPUIR

Modeling the Advertising Strategy of Enterprises on the Pharmaceutical Products Market

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Kapustyan, Iryna
dc.contributor.author Sokolovska, Zoya
dc.contributor.author Капустян, Ірина Володимирівна
dc.contributor.author Капустян, Ирина Владимировна
dc.contributor.author Соколовська, Зоя Миколаївна,
dc.contributor.author Соколовская, Зоя Николаевна,
dc.date.accessioned 2019-11-06T08:40:25Z
dc.date.available 2019-11-06T08:40:25Z
dc.date.issued 2018-03
dc.identifier.citation Sokolovska, Z. Modeling the advertising strategy of enterprises on the pharmaceutical products market / Z. Sokolovska, I. Kapustyan // Вісн. соц.-економ. дослідж. - 2018. - № 1 (65). - С. 217-226. en
dc.identifier.issn 2313-4569
dc.identifier.uri http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/9097
dc.description.abstract An analysis of the studies results on the advertising strategies formation for industrial enterprises is carried out. The specifics of the advertising strategies development by pharmaceutical industry enterprises are determined. A review of well-known applications of the mathematical apparatus during the problem solution is explored. The necessity of using the simulation approach in the process of modeling advertising strategies is substantiated. Applied aspects of the use of simulation modeling are presented on the example model of the pharmaceutical enterprise advertising company. The model is implemented on the platform of the system of multi-threaded simulation AnyLogic. The expediency of using the proposed mathematical apparatus in increasing the efficiency of enterprises marketing activities is confirmed by the submitted results of simulation experiments en
dc.description.abstract У статті проаналізовано результати досліджень з формування рекламних стратегій промислових підприємств. Визначена специфіка розробки рекламних стратегій підприємствами фармацевтичної галузі. Зроблено огляд відомих застосувань математичного апарату в ході розв’язання проблеми. Обґрунтована необхідність використання імітаційного підходу в процесі моделювання рекламних стратегій. Прикладні аспекти застосування імітаційного моделювання представлені на прикладі моделі проведення рекламної компанії підприємством фармацевтичної галузі. Модель реалізована на платформі системи багатопідходного імітаційного моделювання AnyLogic. Доцільність використання запропонованого математичного інструментарію у підвищенні ефективності маркетингової діяльності підприємств підтверджена наведеними результатами імітаційних експериментів. en
dc.description.abstract В статье проанализированы результаты исследований по формированию рекламных стратегий промышленных предприятий. Определена специфика разработки рекламных стратегий предприятиями фармацевтической отрасли. Сделан обзор известных применений математического аппарата в ходе решения проблемы. Обоснована необходимость использования имитационного подхода в процессе моделирования рекламных стратегий. Прикладные аспекты применения имитационного моделирования представлены на примере модели проведения рекламной компании предприятием фармацевтической отрасли. Модель реализована на платформе системы многоподходного имитационного моделирования AnyLogic. Целесообразность использования предложенного математического инструментария в повышении эффективности маркетинговой деятельности предприятий подтверждена приведенными результатами имитационных экспериментов. en
dc.language.iso en_US en
dc.publisher Одеський національний економічний університет en
dc.subject pharmaceutical enterprise; pharmaceutical market; advertising strategy; simulation modeling; simulation experiment; AnyLogic system. en
dc.title Modeling the Advertising Strategy of Enterprises on the Pharmaceutical Products Market en
dc.title.alternative Моделювання рекламної стратегії підприємств на ринку фармацевтичної продукції en
dc.title.alternative Моделирование рекламной стратегии предприятий на рынке фармацевтической продукции en
dc.type Article en
opu.kafedra Кафедра економічної кібернетики та інформаційних технологій uk
opu.citation.journal Вісник соціально-економічних досліджень en
opu.citation.volume 65 en
opu.citation.firstpage 217 en
opu.citation.lastpage 226 en
opu.citation.issue 1 en


Файлы, содержащиеся в элементе

Этот элемент содержится в следующих коллекциях

Показать сокращенную информацию