Інтернет-торгівля в Україні демонструє найбільш
динамічні темпи росту. Поряд із іншими факторами, це
забезпечується маркетинговою діяльністю підприємствучасників, за допомогою яких вони привертають покупців і
нарощують доходи. В статті здійснено аналіз новітніх
тенденцій у маркетинг-мікс Інтернет-торгівлі в Україні, в
розрізі елементів 4Р. В рамках кожного елементу комплексу
маркетингу виявлено провідні тенденції-драйвери, які
визначають принциповий напрям подальшого розвитку – і
окремо кожного елементу 4Р, і разом усього комплексу
маркетинг-мікс. Визначені тенденції ув’язані зі зміною вимог,
вподобань та звичок споживачів.
Internet trade in Ukraine shows a high pace of growth. Along
with other factors, it is supported by marketing activities of
participating enterprises that attract customers and, therefore,
increase revenues. The article analyzes the latest trends in the
marketing mix of e-commerce in Ukraine from the perspective of
4P elements. The leading trends-drivers have been identified within
each element of the marketing mix. These trends determine
primary directions of their further development for each of 4Pelement and for the entire marketing-mix complex. The author also
connects revealed trends with changes in customers’ requirements,
preferences and habits.