Аннотация:
Аналізується питання щодо ролі кафедр у структурі історичного знання Всеукраїнської Академії наук у 1921 – 1928 рр., що наразі залишається дискусійним. Автори на основі вивчення різноманітних джерел стверджують, що термін «кафедра» щодо ВУАН вживається у трьох основних значеннях: наукова спеціальність, асоціація (об’єднання) різноманітних за формою і близьких за науковим напрямком дослідних структур під керівництвом академіка з відповідної наукової спеціалізації. Нарешті, при ВУАН існували науково-дослідні кафедри, які поєднували науково-дослідну роботу з підготовкою наукової молоді через аспірантуру. Сформульовано пропозиції щодо творчого використання досвіду 1920-х років у сучасних умовах реформування вітчизняної науки.