Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/11022
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorКолікова, Тетяна Георгіївна-
dc.contributor.authorКоликова, Татьяна Георгиевна-
dc.contributor.authorKolikova, Tatiana-
dc.date.accessioned2020-09-04T11:05:52Z-
dc.date.available2020-09-04T11:05:52Z-
dc.date.issued2020-08-
dc.identifier.citationКолікова, Т. Г. Мультикультурна компонента навчання української мови як іноземної / Т. Колікова // Філософія та гуманізм. – 2020. – Вип.1 (11). – С. 60–66.uk
dc.identifier.issn2518-7392-
dc.identifier.urihttp://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/11022-
dc.description.abstractСтаттю присвячено актуальній проблемі мультикультуралізму в навчанні іноземних мов, зокрема, у навчанні української мови як іноземної. Акцентується увага на тому, що в сучасному світі освіта набуває рис полікультурного феномену, а це зумовлює необхідність створення дидактичних матеріалів за провідним принципом міжкультурної комунікації.en
dc.description.abstractThis article is devoted to the urgent problem of multiculturalism in teaching foreign languages, in particular, teaching the Ukrainian language as a foreign language. The emphasis is on the fact that in the modern world education acquires the features of a multicultural phenomenon. It is noted that the purpose of this article is to justify the need to create educational materials on the basis of which the problem of intercultural communication can be solved. Attention is drawn to the fact that the training materials of the new generation should be functional and differ in the system sequence of using various methods, have good technical support, i.e. electronic versions that make it possible to implement a personality-oriented approach to learning. The author of the article refers to documents of the Ministry of Education and Science of Ukraine, which regulate the requirements for the creation of curricula and textbooks on the Ukrainian language as a foreign. The article raises the question of the need to create teaching materials in Ukrainian for foreign students, which reflect the principles of intercultural communication. The structure and content of the textbook on speech practice in the Ukrainian language as a foreign language for students of 3-4 years of technical higher education institutions are analyzed. It is concluded that the global and integral processes that have taken place in recent years in society affect the sphere of education and affect the change of methods and techniques of speech education.en
dc.language.isouken
dc.publisherонпуen
dc.subjectміжкультурний діалогen
dc.subjectміжкультурна комунікаціяen
dc.subjectлінгводидактика,en
dc.subjectтолерантний світоглядen
dc.subjectполікультурне суспільствоen
dc.subjectукраїнська мова як іноземнаen
dc.subjectlinguistic didacticsen
dc.subjectintercultural dialogueen
dc.subjectcommunicationen
dc.subjecttolerant worldviewen
dc.subjectmulticultural societyen
dc.subjectmulticultural phenomenonen
dc.subjectpersonality-oriented approach to teachingen
dc.subjectprofessional educationen
dc.subjectUkrainian as a foreign languageen
dc.titleМультикультурна компонента навчання української мови як іноземноїen
dc.title.alternativeMulticultural component teaching the ukrainian language as a foreign languageen
dc.typeArticle in Index Copernicusen
opu.kafedraКафедра української та російської мовuk
opu.citation.journalФілософія та гуманізмen
opu.citation.firstpage60en
opu.citation.lastpage66en
opu.citation.issueВип.1(11)en
opu.staff.idktg@opu.uaen
Располагается в коллекциях:Статті каф. УМ

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Fil_Hum_11_Коликова.pdf198.49 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.