Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/11844
Название: | Моделювання процесу утворення шкідливих викидів у вихідних газах суднових парових котлів |
Другие названия: | Modeling the process of hazardous emissions formation in the exhaust gases of ship's steam boilers |
Авторы: | Михайленко, В. С. Михайленко, В. С. Mikhailenko, V. Щербінін, В. А. Щербинин, В. А. Shcherbinin, V. Лещенко, В. В. Лещенко, В. В. Leshchenko, V. Харченко, Р. Ю. Харченко, Р. Ю. Kharchenkо, R. Ложечнікова, Надія Володимирівна Ложечникова, Надежда Владимировна Lozhechnikova, Nadija |
Ключевые слова: | шкідливі викиди судновий барабанний водотрубний паровий котел нейромережевий алгоритм система управління рециркуляцією димових газів теплове навантаження harmful emissions ship drum water-tube steam boiler neural network algorithm flue gas recirculation control system heat load |
Дата публикации: | 2020 |
Издательство: | Одеський національний політехнічний університет |
Библиографическое описание: | Моделювання процесу утворення шкідливих викидів у вихідних газах суднових парових котлів / В. С. Михайленко, В. А. Щербінін, В. В. Лещенко, Р. Ю. Харченко, Н. В. Ложечнікова // Інформатика та мат. методи в моделюванні = Informatics and Mathematical Methods in Simulation. – Одеса, 2020. – Т. 10, № 3-4. – С. 154–166. |
Краткий осмотр (реферат): | За причиною посилення вимог Міжнародної конвенції по запобіганню забрудненню
від суден, зокрема, Положення про запобігання забруднення повітряного середовища від судів, стає актуальним впровадження нових методів контролю і обмеження концентрації шкідливих викидів суднових агрегатів в атмосферу. У роботі проведено дослідження методів зниження концентрації вмісту викидів оксидів азоту NOx у вихідних газах суднових парових котлів. Розглянуто сучасні наукові підходи в області зниження шкідливих викидів, зокрема проаналізовані їх переваги та недоліки. Зміст NOx у вихідних газах може бути досягнуто шляхом впливу на максимальну температуру горіння, що забезпечується введенням газів рециркуляції. Димові гази з температурою 300-400 °С відбираються перед повітряним підігрівачем і рециркуляційних димососів і подаються в топку. В результаті максимальна температура в топці знижується на 120-130 °С і падає концентрація кисню в зоні горіння, що також зменшує утворення паливних NOx. При цьому ККД парового котла знижується порівняно мало (0,01-0,03% на 1% рециркулюючих газів). Ефективність зменшення утворення оксидів азоту при введенні газів рециркуляції визначається наступними факторами: місцем відбору газів на рециркуляцію; умовами їх введення в топку;
ступенем рециркуляції r,%; розподілом газів рециркуляції за обсягом камери
згоряння; станом котла. Запропоновано метод, який реалізує нейромережевий
алгоритм в системі управління рециркуляцією димових газів, який відрізняється
можливістю мінімізації змісту значень оксидів азоту NOx при роботі суднового котла
при різних теплових навантаженнях. Порівняльне моделювання запропонованої
нейромережевої і традиційної системи автоматичного управління процесом
рециркуляції димових газів при роботі суднового котла з 50% навантаженням
показало перевагу нейромережевої системи управління, навченої на досягнення
мінімально можливого вмісту шкідливих викидів в атмосфері. In view of the tightening of the requirements of the International Convention for the Prevention of Pollution from Ships, in particular, the Regulation on the Prevention of Air Pollution from Ships, it becomes urgent to introduce new methods for monitoring and limiting the concentration of harmful emissions from ship units into the atmosphere. The NOx content in the exhaust gases can be achieved by influencing the maximum combustion temperature provided by the introduction of recirculation gases. Flue gases with a temperature of 300-400 ° C are selected in front of the air heater and recirculation smoke extractors and fed into the furnace. As a result, the maximum temperature in the furnace is reduced by 120-130 ° C and the oxygen concentration in the combustion zone decreases, which also reduces the formation of fuel NOx. The efficiency of the steam boiler is reduced relatively little (0.01-0.03% per 1% of recirculation gases). The efficiency of suppression of the formation of nitrogen oxides during the introduction of recirculation gases is determined by the following factors: the place of selection of gases for recirculation; the conditions of their introduction into the furnace; the degree of recycling r,%; distribution of recirculation gases by the volume of the combustion chamber; boiler condition. The study of methods for reducing the concentration of NOx in the exhaust gases of ship steam boilers. The modern scientific approaches in the field of reducing harmful emissions are considered, in particular, their advantages and disadvantages are indicated. A method is proposed that implements a neural network algorithm in a flue gas recirculation control system, which is characterized by the ability to minimize the content of NOx values when a ship's boiler is operating at different thermal loads. Comparative modeling of the proposed neural network ACS and traditional ACS of the flue gas recirculation process when a ship's boiler is operating at 50% load has shown the advantage of a neural network control system trained to achieve the lowest possible content of harmful emissions in the atmosphere. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/11844 |
Располагается в коллекциях: | ІНФОРМАТИКА ТА МАТЕМАТИЧНІ МЕТОДИ В МОДЕЛЮВАННІ. Том 10, номер 3-4, 2020 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
10-3-4(154-166).pdf | 381.91 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.