Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/1213
Название: | Компетентность как способ реализации функциональных ролей в команде проекта |
Другие названия: | Компетентність як спосіб реалізації функціональних ролей у команді проекту Competence as a way of implementing functional roles in the project team |
Авторы: | Шерстюк, Ольга Игоревна Шерстюк, Ольга Ігорівна Sherstiuk, Olha |
Ключевые слова: | проект управление команда функциональная роль компетентность знание задача резерв развития project management team functional role competence knowledge task development reserve проект управління команда функціональна роль компетентність знання завдання резерв розвитку |
Дата публикации: | Май-2016 |
Издательство: | Odessa National Polytechnic University |
Библиографическое описание: | Шерстюк, О. И. Компетентность как способ реализации функциональных ролей в команде проекта / О. И. Шерстюк // Электротехн. и компьютер. системы. – 2016. – № 23 (99). – С. 186–191. |
Краткий осмотр (реферат): | Рассмотрены условия реализации функциональных ролей на основе модели Ферхюльста-Пирла. Определены параметры, влияющие на качество реализации функциональной роли с учётом сопротивления развитию проекта, оказываемого внешней средой. Определена эффективность реализации задач участниками команды, что влияет на реализацию проекта. Currently, one of the important research tasks is to build up the model of the group development to the team level on the basis of compliance of differentiation of functional roles with the team members’ competence level. The maximum role load in the project team is the maximum implementation of functional roles of project team members, which depends on the amount of knowledge generated by the very role. On the basis of team members’ tasks generated by their functional roles the compliance of participants’ competencies with each intended task is determined. With the ratio of general knowledge of the team members and their use the reserve of team development is determined, that affects the effectiveness of the task, which is directly proportional to the volume of unused knowledge. Based on the Verhulst and Pearl’s model the effectiveness of project tasks is determined, which influences directly the project effectiveness taking into account the environment of resistance factors, causing changes in the number of competencies to perform a certain functional role. Розглянуто умови реалізації функціональних ролей на основі моделі Ферхюльста-Пірла. Визначено параметри, що впливають на якість реалізації функціональної ролі з урахуванням опору розвитку проекту, що чиниться зовнішнім середовищем. Визначено ефективність реалізації завдань учасниками команди, що впливає на реалізацію проекту. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | http://etks.opu.ua/?fetch=articles&with=info&id=857 http://dspace.opu.ua/xmlui/handle/123456789/1213 |
ISSN: | 2221-3805 2221-3937 |
Располагается в коллекциях: | Електротехнічні та комп'ютерні системи №23(99), 2016 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
186-191.pdf | 225.68 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.