Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/13581
Название: | Academic supervision as a tool for future civil servants’ professional image development |
Другие названия: | Кураторство як інструмент розвитку професійного іміджу майбутніх державних службовців |
Авторы: | Balan, Oleksandr Балан, Олександр Сергійович Shepel, Maryna Шепель, Марина Євгенівна Syta, Yevheniia Сита, Євгенія Миколаївна |
Ключевые слова: | кураторство вищий навчальний заклад виховна робота імідж професійний імідж майбутні державні службовцi academic supervision a higher education institution educational work image professional image future civil servants |
Дата публикации: | 2022 |
Издательство: | Державний університет "Одеська політехніка" |
Библиографическое описание: | Balan, O. S., Shepel, M. Ye., Syta, Ye. M. (2022). Academic supervision as a tool for future civil servants’ professional image development. Economic journal Odesa polytechnic university, N 1 (19), p. 17–26. Balan, O. S. Academic supervision as a tool for future civil servants’ professional image development / O. S. Balan, M. Ye. Shepel, Ye. M. Syta // Economic journal Odesa polytechnic university = Економ. журн. Одес. політехн. ун-ту. – 2022. – N 1 (19). – P. 17–26. |
Краткий осмотр (реферат): | Стаття присвячена кураторству у ВНЗ як інструменту розвитку професійного іміджу майбутніх державних службовців.
Метою статті виступає визначення ролі кураторства у розвитку професійного іміджу майбутніх державних службовців.
Запропоновано модель розвитку професійного іміджу майбутніх службовців через кураторство. Метою моделі виступає
розвиток конкурентоспроможного фахівця через формування професійного іміджу. Виховна робота включає:
національно-патріотичне виховання, морально-духовне виховання, громадянсько-правове виховання, естетичне
виховання, професійне виховання. Засобами імплементації ми обрали кураторські години, круглі столи, дискусії, зустрічі
із фахівцями та стрейкхолдерами як онлайн так і офлайн. Результат впровадження моделі вбачаємо формування
конкурентно-спроможного фахівця, з власним професійним іміджем. Визначено, що розвиток іміджу майбутніх
державних службовців є складним та багатоаспектним процесом. Важлива роль відводиться кураторству, яке
здійснюється через всі аспекти виховання майбутніх фахівців державної служби. The article is dedicated to the academic supervision at universities as a tool for future civil servants’ professional image development. The aim of the article is to determine the role of academic supervision in the future civil servants’ professional image development. The model of developing the future civil servants’ professional image through academic supervision has been proposed. The aim the model is a competitive specialist development through the professional image formation. Educational work includes: national and patriotic education, moral and spiritual education, civil and legal education, aesthetic education, vocational education. We have chosen curatorial hours, round tables, discussions, meetings with experts and stakeholders both online and offline as the means of implementation. The result of the implementation of the model we regard in the competitive specialists’ formation with his/her own professional image. It has been determined that the future civil servants’ professional image development is a complex and multifaceted process. Academic supervision plays an important role in all aspects of educating the future specialists of the Civil Service. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/13581 |
ISSN: | 2521-6384 |
Располагается в коллекциях: | Економічний журнал, № 1 (19), 2022 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
17.pdf | 446.85 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.