Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/14666
Название: | Розвиток культурних та когнітивних кодів з урахуванням smart-інформаційних технологій для подолання цивілізаційної загрози |
Другие названия: | Development of cultural and cognitive codes taking into account smart-information technologies to overcome the civilizational threat |
Авторы: | Гончарова, Ольга Євгенівна Honcharova, Olha E. Єзерський, Володимир Борисович Yezerskiy, Vladimir B. |
Ключевые слова: | мерехтливі артмережі людиномірність сенс когнітивний код культурний код соціокультурне середовище інформаційні технології реальність (доповнена, віртуальна) цілісність людини гра креація свобода Human-dimensionality meaning cognitive code cultural code socio-cultural environment information technologies reality (augmented, virtual) human integrity game creation freedom |
Дата публикации: | 26-Сен-2024 |
Издательство: | Odessа Polytechnic National University |
Краткий осмотр (реферат): | Актуальність. Бурхливий розвиток інформаційних технологій викликає необхідність швидкої смислової адаптації
людини до соціокультурної трансформації середовища для збереження її цілісності. Інформаційні технології самі себе
розвивають. Фізіо-, біо-природи людини не встигає за цим процесом. Ми опинилися у цивілізації інформації, в якій
виробництво інформації стає центральним завданням. Виникає всмоктування людини в інформаційну гонку, тим самим
відбувається інформаційна надмірність, яка заповнює все в уявленнях людини і витісняє її з акту креації, притуплює
творчий початок. Виникає загроза стати біологічними придатками до інформаційних технологій – перетворення на кіборгів.
Хто стежить за цим процесом? Сучасна наука немає цілісного уявлення, що взагалі відбувається. Нагальним завданням
сьогодні є несуперечна єдність еволюції людини та революції інформаційних технологій. Актуалізовано питання
збереження цілісності людини та подолання цивілізаційної загрози втрати людиномірності/людяності у цифровій
трансформації соціокультурного середовища.
Мета тез – постановка питання про необхідність побудови креаційного суспільства в «мерехтливих артмережах», що є
ключовою метою, спрямованою на забезпечення сталого розвитку свідомості та самоідентифікації людини в сучасних
умовах метакомунікації все більш невизначеного, непередбаченого, непрогнозованого світу.
Об'єкт дослідження – осмислене спілкування та самоідентифікація людини (біопридаток чи креаційна істота?).
Предмет дослідження – застосування ігрових технологій доповненої та віртуальної реальності інформаційних
технологій та розвиток когнітивних і культурних кодів для еволюції свідомості людської істоти та становлення нової
суб'єктності людства.
Методи дослідження – постнекласична дослідницька традиція, синергетичний та феноменологічний підходи,
метакласичний.
Розкриваються шляхи збереження цілісності та не тільки збереження, а ще й розвитку людиномірності людини у
цифровій трансформації соціокультурного середовища. Будь-яка інформація входить у свідомість та вбудовується в
алгоритми програмування. Тому важним є розробка методології вивільнення свідомості від деструктивних програм та
завантаження програм, що активують людський потенціал. У цьому сенсі вирішальне значення мають адекватні когнітивні
та культурні коди, розвиток яких може бути здійснений за допомогою smart-інформаційних технологій та наданий людині в
ігровому вигляді у доповненій віртуальній реальності. Гра – один з базових культурних феноменів людства. Без гри ми не
зможемо вирішити ці завдання. Тому що при зіткненні з чимось не на що не схожим, а ми зустрілися з технологічною
постсингулярністю і знаходимося в постсингулярних умовах метакомунікації, де людській істоті потрібно освоювати це
Інше, це Інше освоюється так чи інакше через гру. The rapid development of information technology necessitates rapid semantic adaptation of man to the socio-cultural transformation of the environment to preserve his integrity. Information technology develops itself. The physio-, bio-nature of man does not keep up with this process. We found ourselves in a civilization of information, in which the production of information becomes the central task. There is a suction of man into the information race, thereby there is an information redundancy that fills everything in the ideas of man and displaces him from the act of creation, dulls the creative principle. There is a threat to become biological appendages to information technology - turning into cyborgs. Who is watching this action? Modern science does not have a holistic idea of what is happening at all. The urgent task today is the consistent unity of human evolution and the revolution of information technology. The issues of preserving the integrity of man and overcoming the civilizational threat of losing humaneness/humanity in the digital transformation of the socio-cultural environment are updated. The purpose of the theses is to raise the question of the need to build a creation society in quantum art networks, which are the key goal aimed at ensuring the sustainable development of human consciousness and self-identification in the modern conditions of metacommunication in an increasingly uncertain, unpredictable, unpredictable world. The object of the study is meaningful communication and self-identification of a person (bioattachment or creative being?). The subject of the study is the use of gaming technologies of augmented and virtual reality of information technologies and the development of cognitive and cultural codes for the development of human consciousness and the manifestation of human subjectivity. Research methods are post-non-classical research tradition, synergetic and phenomenological approaches, metaclassical. The ways of preserving the integrity and not only preserving, but also developing human dimension in the digital transformation of the socio-cultural environment are revealed. Any information enters consciousness and is built into programming algorithms. Therefore, it is important to develop a methodology for freeing consciousness from destructive programs and loading programs that activate human potential. In this sense, adequate cognitive and cultural codes are of decisive importance, the development of which can be carried out with the help of smart information technologies and provided to a person in a game form in augmented virtual reality. Play is one of the basic cultural phenomena of humanity. Without play we will not be able to solve these problems. Because when faced with something unlike anything else, and we have encountered technological post-singularity and are in post-singular conditions of metacommunication, where a human being needs to master this Other, this Other is mastered one way or another through play |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/14666 |
ISSN: | 2522-1523 |
Располагается в коллекциях: | «Informatics. Culture. Technology» = «Інформатика. Культура. Техніка» |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
38__2-1_Гончарова_ Єзерськии.pdf | 579.65 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.