Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/14670
Полная запись метаданных
Поле DC | Значение | Язык |
---|---|---|
dc.contributor.author | Яковенко, Людмила Іванівна | - |
dc.contributor.author | Yakovenko, Lyudmyla I. | - |
dc.contributor.author | Горчинський, Олексій Олександрович | - |
dc.contributor.author | Horchynskyi, Oleksii O. | - |
dc.date.accessioned | 2024-10-11T11:20:42Z | - |
dc.date.available | 2024-10-11T11:20:42Z | - |
dc.date.issued | 2024-09-26 | - |
dc.identifier.issn | 2522-1523 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/14670 | - |
dc.description.abstract | Особистісні риси людини залежать від багатьох чинників, таких як генетична складова, виховання, освіта, оточення, життєві виклики тощо. У певному сенсі людина є результатом взаємодії цих чинників, більшість її рис обумовлена тим культурним середовищем, у якому вона знаходиться. Водночас особистість відіграє ключову роль у розвитку довільної галузі культури. Важливим є дослідження співвідношень та взаємовпливів певних умов, за яких формується творча особистість, здатна до зміни світу навколо себе. У статті розглянуто окремий період життя видатного польського дослідника Стефана Джевецького, який вніс вагомий вклад у розвиток культури сухопутного транспорту. Поруч з такими важливими факторами, як старанне виховання, якісна освіта, творче оточення, рушійною силою у формуванні винахідницьких здібностей конструктора був непосидющий характер, цікавість до світу, допитливість. Ранні винаходи інженера, який згодом зайнявся будівництвом перших підводних човнів та удосконаленням літальних апаратів, стосуються сухопутного транспорту. Всесвітня виставка 1873 року у Відні змінила долю Стефана Джевецького. Частину його винаходів придбали австрійські залізниці та заводи. Саме після цієї виставки він запропонував побудувати «повітряний велосипед». Перші успіхи інженера стали основою для його майбутніх відкриттів і винаходів. Ймовірно, варто розглядати постать конструктора не тільки у площині його зростання як фахівця, а в усьому спектрі обдарувань, світопоглядних позицій, рис характеру тощо. Адже різнобічність зацікавлень у професійній сфері гармонійно доповнюється відкритістю для світу, для інших людей, бажанням творити і покращувати світ. Тому перші винаходи інженера не є випадковими: він прагнув врятувати життя простого робітника на залізниці (винахід автозчепу), перевести відношення між перевізником та пасажирами на вищий, більш гуманний рівень (повстання лічильника відстані для кінних екіпажів), зробити рух поїздів більш безпечним та надійним (парорегулятори) і зрештою удосконалити роботу конструктора (циркуль для креслення усіх конічних перерізів з використанням рейсфедера). Вивчення досягнень цього винахідника, а також більш глибокий розгляд його особистості, є актуальним для нашого часу. Це має незаперечне дидактичне і виховне значення, оскільки подає усім приклад раціонального використання власних обдарувань і можливостей для покращення життєвого середовища, для вдосконалення і розвитку власних здібностей і навичок, зрештою, для віри у свої сили й можливості. | en |
dc.description.abstract | A person's personality traits depend on many factors, such as genetic makeup, upbringing, education, environment, life challenges, etc. In a certain sense, a person is the result of the interaction of these factors; most of his features are determined by the cultural environment in which he is located. At the same time, personality plays a key role in the development of any field of culture. It is important to study the relationships and interactions of certain conditions under which a creative personality capable of changing the world around them is formed. The article examines a separate period of the life of the outstanding Polish researcher Stefan Dzewiecki, who made a significant contribution to the development of land transport culture. Along with such important factors as diligent upbringing, high-quality education, creative environment, the driving force in the formation of the designer's inventive abilities was a restless character, curiosity about the world, inquisitiveness. The early inventions of the engineer, who later engaged in the construction of the first submarines and the improvement of aircraft, relate to land transport. The World Exhibition of 1873 in Vienna changed the fate of Stefan Dzevetskyi. Some of his inventions were purchased by Austrian railways and factories. It was after this exhibition that he proposed to build an "air bicycle". The first successes of the designer became the basis for his future discoveries and inventions. It is probably worth considering the figure of the inventor not only in the plane of his growth as a specialist, but in the entire spectrum of gifts, worldview positions, character traits, etc. After all, the versatility of interests in the professional sphere is harmoniously complemented by openness to the world, to other people, the desire to create and improve the world. Therefore, the first inventions of the engineer are not accidental: he sought to save the life of a simple worker on the railway (the invention of the truck coupling), to transfer the relationship between the carrier and passengers to a higher, more humane level (the revolution of the distance counter for horse-drawn carriages), to make the movement of trains more safe and reliable ( steam regulators) and eventually improve the work of the designer (a compass for drawing all conical sections using a reisfeder). Studying the achievements of this inventor, as well as a deeper consideration of his personality, is relevant for our time. This has an undeniable didactic and educational value, as it sets an example for everyone to wisely use their own gifts and opportunities to improve their living environment, to improve and develop their own abilities and skills, and ultimately, to believe in their abilities and capabilities | en |
dc.language.iso | uk | en |
dc.publisher | Odessа Polytechnic National University | en |
dc.subject | винахідник | en |
dc.subject | винахід | en |
dc.subject | культура | en |
dc.subject | сухопутний транспорт | en |
dc.subject | особистість | en |
dc.subject | автозчеп | en |
dc.subject | лічильник відстані | en |
dc.subject | парорегулятор | en |
dc.subject | Inventor | en |
dc.subject | invention | en |
dc.subject | culture | en |
dc.subject | land transport | en |
dc.subject | personality | en |
dc.subject | auto-coupler | en |
dc.subject | distance meter | en |
dc.subject | steam regulator | en |
dc.title | Роль особистості у процесі розвитку культури сухопутного транспорту | en |
dc.title.alternative | The role of the individual in the development of land transport culture | en |
dc.type | Article | en |
opu.citation.journal | Інформатика. Культура. Техніка = Informatics. Culture. Technology | en |
opu.citation.volume | 1 | en |
opu.citation.firstpage | 274 | en |
opu.citation.lastpage | 279 | en |
opu.citation.conference | Х МІЖНАРОДНА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ «Інформатика. Культура. Техніка» = X International conference "INFORMATICS. CULTURE. TECHNIQUE" | en |
opu.citation.issue | 1 | en |
Располагается в коллекциях: | «Informatics. Culture. Technology» = «Інформатика. Культура. Техніка» |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
42__2-2_Яковенко, Горчинський.pdf | 650.94 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.