Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/14672
Полная запись метаданных
Поле DC | Значение | Язык |
---|---|---|
dc.contributor.author | Константінова, Ольга Василівна | - |
dc.contributor.author | Konstantinova, Olga V. | - |
dc.contributor.author | Тожиєва, Віталія Валентинівна | - |
dc.contributor.author | Tozhyieva, Vitaliia V. | - |
dc.contributor.author | Андрєєва, Аліна Юріївна | - |
dc.contributor.author | Andreeva, Alina Y. | - |
dc.contributor.author | Джуринська, Анастасія Сергіївна | - |
dc.contributor.author | Dzhurynska, Anastasiia S. | - |
dc.date.accessioned | 2024-10-11T11:41:00Z | - |
dc.date.available | 2024-10-11T11:41:00Z | - |
dc.date.issued | 2024-09-26 | - |
dc.identifier.issn | 2522-1523 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/14672 | - |
dc.description.abstract | У статті представлено роль польського кіномистецтва як засобу культурної комунікації, коротко проаналізовано його зародження, розвиток і актуальний стан як носія культурних цінностей польського народу. Після нетривалого часу розвитку польський кінематограф стикнувся з викликами ІІ світової війни, а далі з цензурою і контролем, який запровадив комуністичний режим. Ідеологічні аспекти діалогу з західними цінностями відбились у стрічках раннього періоду ПНР. Згодом у повоєнний період в 70 – 80-х роках ХХ століття на зламі генераційної зміни поколінь у роботах режисерів так званого «кіно морального неспокою» відобразився соціальний конфлікт, відчуття морального занепаду, подвійних стандартів, корумпованості і відсутності демократії, тобто тем, які не були раніше представлені в польському кіно. Відомі польські режисери, зокрема Кшиштоф Кесльовський, Кшиштоф Зануссі, Анджей Вайда, Аґнєшка Голланд та інші у своїх роботах втілювали естетичні принципи епохи, вели діалог з західним мистецтвом, критикували комуністичний і нацистський режим. Сучасне польське кіно стикнулось з викликами глобалізації та вільним ринком, на якому має з одного боку витримати конкуренцію з західними кінострічками за увагу споживача, а з іншого – бути носієм польської ідентичності і культури. | en |
dc.description.abstract | The article presents the role of Polish cinema as a means of cultural communication, briefly analyses the origin, development and current state as a carrier of cultural values of the Polish people. After a short period of development, Polish cinema faced the challenges of the Second World War, and then the censorship and control imposed by the communist regime. The ideological aspects of the dialogue with Western values were reflected in the films of the early period of the Polish People's Republic. Later, in the postwar period in the 70s and 80s, at the turn of the change of generations, the works of the directors of the so-called The Cinema of Moral Anxiety reflected social conflict, a sense of moral decline, double standards, corruption and lack of democracy, i.e. topics that had not been previously represented in Polish cinema. Famous Polish directors such as Krzysztof Kieślowski, Krzysztof Zanussi, Andrzej Wajda, Agnieszka Holland and others embodied the aesthetic principles of the era in their works, engaged in a dialogue with Western art, and criticised the communist and Nazi regimes. Contemporary Polish cinema has faced the challenges of globalisation and the free market, where it has to compete with Western films for the attention of consumers, and on the other hand, to be a carrier of Polish identity and culture. | en |
dc.language.iso | uk | en |
dc.publisher | Odessа Polytechnic National University | en |
dc.subject | польське кіномистецтво | en |
dc.subject | комунікація | en |
dc.subject | культура | en |
dc.subject | національна ідентичність | en |
dc.subject | польська культура | en |
dc.subject | Polish cinema | en |
dc.subject | communication | en |
dc.subject | culture | en |
dc.subject | national identity | en |
dc.subject | Polish culture | en |
dc.title | Польське кіномистецтво як засіб культурної комунікації у різних контекстах | en |
dc.title.alternative | Polish cinema as a means of cultural communication in different contexts | en |
dc.type | Article | en |
opu.citation.journal | Інформатика. Культура. Техніка = Informatics. Culture. Technology | en |
opu.citation.volume | 1 | en |
opu.citation.firstpage | 285 | en |
opu.citation.lastpage | 289 | en |
opu.citation.conference | Х МІЖНАРОДНА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ «Інформатика. Культура. Техніка» = X International conference "INFORMATICS. CULTURE. TECHNIQUE" | en |
opu.citation.issue | 1 | en |
Располагается в коллекциях: | «Informatics. Culture. Technology» = «Інформатика. Культура. Техніка» |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
44__2-2_Константінова, Тожиєва_.pdf | 582.59 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.