Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/14765
Название: Agri-food market as an institution for the development of socio-economic interaction
Другие названия: Агропродовольчий ринок як інститут розвитку соціально-економічної взаємодії
Авторы: Levkina, Ruslana
Левкіна, Руслана Володимирівна
Uraghildiaiev, Serhii
Уразгільдяєв, С. А.
Ключевые слова: агропродовольчий ринок
інститут
соціальноекономічна взаємодія
механізм взаємодії
суб’єкти підприємництва
agri-food market
institution
socio-economic interaction
mechanism of interaction
business entities
Дата публикации: 10-Янв-2024
Издательство: Державний університет "Одеська політехніка"
Библиографическое описание: Levkina, R. V., Uraghildiaiev, S. A. (2024). Agri-food market as an institution for the development of socio-economic interaction. ECONOMICS: time realities, 1 (71), 40–49. Levkina, R. V. Agri-food market as an institution for the development of socio-economic interaction / R. V. Levkina, S. A. Uraghildiaiev // ECONOMICS: time realities = ЕКОНОМІКА: реалії часу [Електрон. ресурс]. – Оdesa, 2024. – № 1 (71). – Р. 40–49.
Краткий осмотр (реферат): Метою статті є обґрунтування теоретико-методичних засад формування і функціонування агропродовольчого ринку які нституту розвитку соціально-економічної взаємодії, що базується на експлейнарному базисі даного поняття як економічної та управлінської категорії . Критичний аналіз наявних теорій взаємодії дозволив виявити їх спільні характеристики і визначити результат практичної реалізації з точки зору соціально-економічної взаємодії у підприємництві . У якості методологічної основи соціально-економічної взаємодії визначено соціальну відповідальність, яка становить базис стратегії сталого розвитку і означає відповідальне ставлення до природи, ресурсів, готової продукції, працівників,споживачів тощо . Розроблена модель агропродовольчого ринку як інституту розвитку соціально- економічної взаємодії у контексті її внутрішньої і зовнішньої складової . Формалізований підхід до теорій міжособових стосунків дозволив розглядати їх у контексті реалізації соціально-економічної взаємодії у підприємництві і зробити висновок про потенційні можливості часткового поширення на рівень функціонування галузевих ринків .
The aim of the article is to substantiate the theoretical and methodological foundations of formation and functioning of the agri-food market as an institution for the development of socio-economic interaction, based on the explicative basis of this concept as an economicand managerial category. A critical analysis of the existing interaction theories allowed to identify their common characteristics and determine the result of practical implementation in terms of socio-economic interaction in entrepreneurship. As a methodological basis for socioeconomic interaction, the author defines social responsibility, which is the basis of a sustainable development strategy and means a responsible attitude to nature, resources, finished products, employees, consumers,etc. The article develops a model of the agri-food market as an institution for the development of socio-economic interaction in the context of its internal and external components. The formalized approach to the theories of interpersonal relations allowed to consider them in the context of socio-economic interaction in entrepreneurship and to conclude that they can be partially extended to the level of functioning of sectoral markets.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/14765
ISSN: 2226-2172
Располагается в коллекциях:ЕКОНОМІКА: реалії часу №1(71), 2024

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
40.pdf490 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

Инструменты администратора