Аннотация:
У роботі розглянуті підходи усунення детонації двигуна внутрішнього
згорання. Виявлено недолік базових рішень, для підвищення ефективності та
економічності системи запропоновано використовувати систему керування на
основі зміни коефіцієнта надлишку повітря.
Це дозволило зменшити апаратні витрати, габаритні розміри, і як
наслідок зменшити собівартість системи в цілому. Головні переваги цієї
системи: універсальність, підвищення економічності двигуна і використання
одного смугового цифрового фільтру. Ідея керування при зміні коефіцієнта
надлишку повітря полягає у наступному.
При появі детонації система керування збільшує коефіцієнта надлишку
повітря, це переводить роботу двигуна в режим збіднення робочої суміші. При
цьому виникає падіння потужності двигуна, що призводить до зниженню
навантаження на двигун, що приведе не тільки до зникнення детонації, а і до
економії палива і зниженню СО, NOX та СН. Оскільки основною задачею
смугового фільтрує розпізнавання детонації і власних шумів двигуна на різних
частотах, знайдені формули для розрахунку нових значень коефіцієнтів
цифрового смугового фільтру другого порядку. Таке рішення дозволило
зменшити похибки при роботі блоку виділення детонації на початкових етапах
зародження детонації, що дає змогу оперативніше приймати рішення на
усунення небажаної детонації.