Аннотация:
Сучасний розвиток комп’ютерних технологій у обслуговуванні та
експлуатації транспортних засобів створює передумови для реалізації нових
механізмів управління системами технічної діагностики і моніторингу,
застосування яких дозволить у автоматичному режимі контролювати
технічний стан та формулювати інформаційні повідомлення щодо відхилень
показників від нормативних. Створення спеціалізованої інформаційної системи
для вирішення завдань оцінювання технічного стану систем залізнично-водного
сполучення є актуальним та спрямовано на удосконалення методу технічного
діагностування і моніторингу пристроїв залізничної автоматики. Авторами
запропоновано механізми проєктування інформаційної системи, для чого
проаналізовано існуючі комп’ютерні діагностичні системи, визначено недоліки
їх роботи, причини виникнення та наслідки, до яких вони призводять. В роботі
застосовано об’єктно-орієнтований підхід та використано класичні технології
проєктування баз даних.
Особливості експлуатації інформаційних систем в умовах залізнично-
водного сполучення полягають у поєднанні функцій залізничного транспорту з
водним, що враховується при побудові структури бази даних, в основу якої
покладено завдання мінімізації дублювання даних і спрощення процедур їх
обробки та поновлення. Програмне забезпечення дозволяє ефективно
вирішувати дослідницькі та експлуатаційні завдання. Результати роботи
можуть бути застосовані для тестування пристроїв залізничної автоматики
на шляхах залізнично-водного сполучення.