Аннотация:
Дисертаційне дослідження присвячено проблемі формування культури професійної взаємодії майбутніх фахівців соціономічної сфери в професійній підготовці. Науково обґрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови формування культури професійної взаємодії майбутніх фахівців соціономічної сфери в професійній підготовці (забезпечення сприятливого соціально-психологічного клімату в студентській групі в процесі навчання; активізація професійно спрямованої взаємодії майбутніх фахівців соціономічної сфери інтерактивними методами навчання; залучення студентів соціономічної сфери до організації конструктивної професійної взаємодії в позааудиторній роботі); визначено сутність феномену «культура професійної взаємодії», яке в дослідженні потлумачено як складне особистісне утворення, що характеризується наявністю професійних знань, умінь і навичок, уміннями правильно планувати та здійснювати професійну взаємодію на підставі діалогу, володінням мовленням і невербальними засобами спілкування, наявністю цінностей професійної діяльності, уміннями розпізнавати емоції довколишніх людей і керувати власними емоціями під час взаємодії з партнерами по спілкуванню, уміннями запобігати й розв’язувати конфліктні ситуації, що виникають у спільній професійній діяльності, використовувати засоби мас-медіа для вирішення професійних завдань, уточнено поняття «взаємодія», «професійна взаємодія фахівців соціономічної сфери»; розкрито структуру (мотиваційно-ціннісний, професійно-когнітивний, комунікативно-мовленнєвий, поведінково-регулятивний, особистісно-творчий компоненти), визначено критерії (спонукальний, знаннєвий, операційний, діяльнісний, суб’єктний) та їх показники, подано якісні характеристики рівнів (достатній, задовільний, низький) культури професійної взаємодії майбутніх фахівців соціономічної сфери; розроблено й апробовано модель і експериментальну методику формування культури професійної взаємодії майбутніх фахівців соціономічної сфери в професійній підготовці (теоретико-збагачувальний, практико-моделювальний, творчо-розвивальний етапи); елективний курс «Основи формування культури професійної взаємодії майбутніх фахівців соціономічної сфери», програму тренінгу професійної взаємодії.