eONPUIR

Dual Electromagnetic Retarder Control System for Tuning Internal Combustion Engines

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Busher, Victor
dc.contributor.author Horoshko, Vasily
dc.contributor.author Бушер, Виктор Владимирович
dc.contributor.author Горошко, Василий Владимирович
dc.date.accessioned 2020-01-22T07:19:17Z
dc.date.available 2020-01-22T07:19:17Z
dc.date.issued 2019-09-25
dc.identifier.citation Busher, V., Horoshko, V. (2019). Dual Electromagnetic Retarder Control System for Tuning Internal Combustion Engines. International Conference on Modern Electrical and Energy Systems (MEES), Ukraine, Kremenchuk Mykhailo Ostrohradskyi National University, september 23-25, 2019, p. 26-30. en
dc.identifier.citation Busher, V. Dual Electromagnetic Retarder Control System for Tuning Internal Combustion Engines / V. Busher, V. Horoshko // Modern Electrical and Energy Systems (MEES) : International Conference, Ukraine, Kremenchuk Mykhailo Ostrohradskyi National University, september 23-25, 2019. - 2019. - P. 26-30. en
dc.identifier.isbn 978-1-7281-2570-1
dc.identifier.uri doi: 10.1109/MEES.2019.8896526
dc.identifier.uri https://ieeexplore.ieee.org/document/8896526
dc.identifier.uri http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/10152
dc.description.abstract A preliminary analysis and synthesis of structural, functional diagrams of the control system of two electromagnetic retarders connected to the driving wheels of the car, to ensure the adjustment of the fuel system of the internal combustion engine, was performed. When developing the system, the mechanical connection of the wheels through the gearbox and the differential bridge was taken into account. For precise adjustment of the ignition timing and fuel mixture composition, the control system of electromagnetic retarders must operate in two modes start to the desired speed of the internal combustion engine with simultaneous rotation of both wheels with a minimum total load torque and stabilize this speed throughout the gas pedal position range. It is shown that to solve the task, the control system can be built both with two PI-wheel speed controllers with a common master signal, and with a more complex dual 2-circuit system with current and speed control. Also, taking into account the non-linear dependence of the torque of electromagnetic clutches on current and speed, fractional-integral regulators can be applied. The final decision on the regulatory structure will be made after testing the control system. In the future, we plan to upgrade the system for four wheel drive cars. en
dc.description.abstract Выполнен предварительный анализ и обобщение структурных, функциональных схем системы управления двумя электромагнитными тормозами, соединенными с ведущими колесами автомобиля, для обеспечения регулировки топливной системы двигателя внутреннего сгорания. При разработке системы учитывалось механическое соединение колес через редуктор и мост дифференциала. Для точной регулировки момента зажигания и состава топливной смеси система управления электромагнитными тормозами должна работать в двух режимах - синхронизировать вращения колес автомобиля с минимальным суммарным крутящим моментом нагрузки и стабилизировать эту скорость во всем диапазоне положения педали газа. Показано, что для решения поставленной задачи система управления может быть построена как одноконтурная с ПИ-регулятором, так и с более сложной двухконтурной двухконтурной системой с управлением по току и скорости. Кроме того, принимая во внимание нелинейную зависимость крутящего момента электромагнитных муфт от тока и скорости, можно применять дробно-интегральные регуляторы. Окончательное решение о структуре регуляторов будет принято после тестирования системы управления. В дальнейшем мы планируем модернизировать систему для полноприводных автомобилей. en
dc.language.iso en_US en
dc.publisher IEEE en
dc.subject microprocessor control system en
dc.subject dual electromagnetic retarders en
dc.subject PI-regulator en
dc.subject internal combustion engine en
dc.subject ретардеры en
dc.subject ПИ-регуляторы en
dc.subject двигатель внутренего сгорания en
dc.subject электромагнитные тормоза en
dc.title Dual Electromagnetic Retarder Control System for Tuning Internal Combustion Engines en
dc.title.alternative Управление двойными электромагнитными тормозами для настройки двигателей внутренего сгорания en
dc.type Article in Web of Science en
opu.kafedra Кафедра електромеханічних систем з комп'ютерним управлінням uk
opu.citation.firstpage 26 en
opu.citation.lastpage 29 en
opu.citation.conference 2019 IEEE International Conference on Modern Electrical and Energy Systems (MEES) en
opu.staff.id bousher@opu.ua en
opu.staff.id horoshko.v.v@opu.ua en
opu.conference.dates 23-25 Sept. 2019 en


Файлы, содержащиеся в элементе

Этот элемент содержится в следующих коллекциях

Показать сокращенную информацию