Аннотация:
У статті розкрито особливості підготовки майбутніх соціальних працівників та психологів до професійної мобільності у процесі роботи з жінками, що постраждали від домашнього насильства. Дано визначення професійної мобільності майбутніх соціальних працівників та психологів як комплексної характеристики фахівців соціономічної сфери, що формується в період професійної підготовки у ЗВО, включає обов’язкове поєднання особистісних і професійних якостей, одержаних вмінь та навичок, спрямованих на мобілізацію, максимально швидку адаптацію в умовах непередбачуваності, підвищення позитивного ставлення студентів до власного досвіду професійної діяльності шляхом саморозвитку в умовах динамічних соціальних і професійних змін.
Визначено зміст програми «Жінки як об’єкт домашнього насильства» соціологічного бакалаврського дослідження за спеціальністю «Соціальна робота». Метою дослідження є вивчення домашнього насильства по відношенню до жінок, а об’єктом виступають постраждалі від домашнього насильства жінки, які звернулися за допомогою в Одеський міський центр соціальної служби по захисту дітей, сім`ї та молоді. Подано результати дослідження серед жінок, що постраждали від домашнього насильства. Запропоновано рекомендації для підготовки соціальних працівників та психологів у контексті їхньої професійної мобільності щодо роботи з жінками, що постраждали від домашнього насильства, серед яких: запровадження до університетської програми напрямків підготовки фахівців з соціальної роботи або психології обов’язкового курсу стосовно питань гендерної рівності та попередження насильства у сім’ї; здійснення просвітницької діяльності із питань попередження насильства в сім’ї та пропагування ідей гендерної рівності; застосування різноманітних інноваційних методів у процесі підготовки до професійної мобільності майбутніх соціальних працівників та психологів.