eONPUIR

Realization of visual technique didactic approach in algorithmic training of students through information and communication technologies of educational environment

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Voloshynov, Sergii
dc.contributor.author Волошинов, Сергій А.
dc.contributor.author Kostyuchenko, Oksana
dc.contributor.author Костюченко, Оксана В.
dc.contributor.author Osipova, Natalia
dc.contributor.author Осипова, Наталія В.
dc.date.accessioned 2020-03-19T08:35:41Z
dc.date.available 2020-03-19T08:35:41Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Voloshynov, S., Kostyuchenko, O., Osipova, N. (2016). Realization of visual technique didactic approach in algorithmic training of students through information and communication technologies of educational environment. Information technologies in education, N 4 (29), p. 63–74. en
dc.identifier.citation Voloshynov, S. Realization of visual technique didactic approach in algorithmic training of students through information and communication technologies of educational environment / S. Voloshynov, O. Kostyuchenko, N. Osipova // Information technologies in education = Інформ. технології в освіті. – 2016. – N 4 (29). – Р. 63–74. еn
dc.identifier.uri http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=itvo_2016_4_6
dc.identifier.uri http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/10387
dc.description.abstract The article examines the development of visual learning theory, states functions of accuracy and peculiarities of visual technique realization in modern studying process, it defines the concept of “Visual learning environment” and didactic role of interactive and multimedia visualization processes. Authors examine the problem of determination of cognitive visualization potential in algorithmic training of students through information and communication technologies of educational environment. This article specifies functions of visual aids use and implementation features of the specified principle in modern educational process and proves the didactic role of interactive multimedia visualization process that stimulates cognitive activity of student and activates perceptive mechanism of teaching information. It analyzes problem of cognitive visualization potential capacity of training of future marine personnel using informational communicative educational environment. en
dc.description.abstract У статті досліджено розвиток теорії наочного навчання, визначено функції точності та особливості реалізації принципу наочності у сучасному навчальному процесі, встановлено суть поняття «візуальне середовище навчання» та дидактичну значущість процесів інтерактивної мультимедіа-візуалізації. Досліджено проблему виявлення потенціалу когнітивної візуалізації в алгоритмічній підготовці студентів-судноводіїв з використанням інформаційно-комунікативного педагогічного середовища відповідно до компетентністно-орієнтованого навчання. У статті визначено функції використання наочності та особливості реалізації вказаного принципу у сучасному навчальному процесі та встановлено дидактичну значущість процесів інтерактивної мультимедіа-візуалізації, яка стимулює пізнавальну діяльність студента та активізує механізм сприйняття навчальної інформації. Досліджено проблему виявлення потенціалу когнітивної візуалізації в підготовці майбутніх морських фахівців із використанням інформаційно-комунікативного педагогічного середовища. en
dc.description.abstract В статье представлено развитие теории наглядного обучения, определены функции точности и особенности реализации принципа наглядности в современном учебном процессе, установлено суть понятия «визуальная среда обучения» и дидактическую значимость процессов интерактивной мультимедиа-визуализации. Рассмотрена проблема выявления потенциала когнитивной визуализации в алгоритмической подготовке студентов судоводителей с использованием информационно-коммуникативной педагогической среды в соответствии с компетентностно-ориентированным обучением. В статье определены функции использования наглядности и особенности реализации указанного принципа в современном учебном процессе и установлено дидактическую значимость процессов интерактивной мультимедиа-визуализации, которая стимулирует познавательную деятельность студента и активизирует механизм восприятия учебной информации. Исследована проблема выявления потенциала когнитивной визуализации в подготовке будущих морских специалистов с использованием информационно-коммуникативного педагогической среды. en
dc.language.iso en en
dc.publisher Херсон en
dc.subject visual technique en
dc.subject visual learning environment en
dc.subject information and communication educational environment en
dc.subject cognitive visualization en
dc.subject algorithmic training of navigators en
dc.subject принцип наочності en
dc.subject візуальне середовище навчання en
dc.subject інформаційно- комунікаційне педагогічне середовище en
dc.subject когнітивна візуалізація en
dc.subject алгоритмічна підготовка судноводіїв en
dc.subject принцип наглядности en
dc.subject визуальная среда обучения en
dc.subject информационно- коммуникационная педагогическая среда en
dc.subject когнитивная визуализация en
dc.subject алгоритмическая подготовка судоводителей en
dc.title Realization of visual technique didactic approach in algorithmic training of students through information and communication technologies of educational environment en
dc.title.alternative Реалізація дидактичного принципу наочності в алгоритмічній підготовці студентів засобами інформаційно-комунікаційного педагогічного середовища en
dc.type Article en
opu.citation.journal Інформаційні технології в освіті en
opu.citation.firstpage 63 en
opu.citation.lastpage 74 en
opu.citation.issue 4 en


Файлы, содержащиеся в элементе

Этот элемент содержится в следующих коллекциях

Показать сокращенную информацию