eONPUIR

Review of trends, approaches and perspective practices of STEM-education for training center opening

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Kushnir, Nataliya
dc.contributor.author Кушнір, Наталія О.
dc.contributor.author Osipova, Nataliya
dc.contributor.author Осипова, Наталія В.
dc.contributor.author Valkо, Nataliia
dc.contributor.author Валко, Наталія В.
dc.contributor.author Kuzmich, Lyudmila
dc.contributor.author Кузьмич, Людмила В.
dc.date.accessioned 2020-06-12T11:29:45Z
dc.date.available 2020-06-12T11:29:45Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Kushnir, N. , Osipova, N., Valko, N., Kuzmich, L. (2017). Review of trends, approaches and perspective practices of STEM-education for training center opening. Information technologies in education, N 2 (31), p. 69–80. en
dc.identifier.citation Review of trends, approaches and perspective practices of STEM-education for training center opening / N. Kushnir, N. Osipova, N. Valko, L. Kuzmich // Information technologies in education = Інформ. технології в освіті. – 2017. – N 2 (31). – Р. 69–80. еn
dc.identifier.uri http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=itvo_2017_2_8
dc.identifier.uri http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/10674
dc.description.abstract STEM is one of the most current educational trends, it provides young people training according to information society in the science, technology, engineering and mathematics. The leading ideas are interdisciplinary education by solving real practical problems, project work and cooperation. The state of STEM-education in the world and Ukraine is analyzed. Particular attention is paid robotics that enables to develop programming skills and design, and it is the integrator of all components of STEM. The range of services in robotics, constructors for learning is considered. The experience of STEM-center of Kherson State University is presented. en
dc.description.abstract STEM є однією з найсучасніших освітніх напрямків, вона надає молодим людям навчання в галузі інформаційного суспільства в галузі науки, техніки, інженерії та математики. Провідні ідеї - це міждисциплінарна освіта шляхом вирішення реальних практичних проблем, проектної діяльності та співпраці. Проаналізовано стан STEM-освіти у світі та Україні. Особливу увагу приділено робототехніці, яка дозволяє розвивати навички програмування та конструювання, і є інтегратором всіх компонентів STEM. Розглянуто спектр послуг у сфері навчальної робототехніки та конструктори для навчання.Представлено досвід STEM-школи Херсонського державного університету. en
dc.description.abstract STEM - одна из самых современных образовательных тенденций, она обеспечивает подготовку молодых людей в соответствии с требованиями информационнго общества в области науки, техники, инженерии и математики. Ведущими идеями являются междисциплинарное образование путем решения реальных практических задач, проектной деятельности и сотрудничества. Проанализировано состояние STEM-образования в мире и Украине. Особое внимание уделяется робототехнике, которая позволяет развивать навыки программирования и конструирования, а также является интегратором всех компонентов STEM. Рассматривается спектр услуг в сфере учебной робототехники и конструкторов для обучения. Представлен опыт STEM-школы Херсонского государственного университета. en
dc.language.iso en en
dc.publisher Херсон en
dc.subject robotics en
dc.subject Educational robotics en
dc.subject STEM en
dc.subject ICT en
dc.subject LLL en
dc.subject робототехніка en
dc.subject освітні робототехніка en
dc.subject робототехника en
dc.subject образовательная робототехника en
dc.title Review of trends, approaches and perspective practices of STEM-education for training center opening en
dc.title.alternative Огляд тенденцій, підходів та перспектив STEM-освіти для відкриття навчального центра en
dc.type Article en
opu.citation.journal Інформаційні технології в освіті en
opu.citation.firstpage 69 en
opu.citation.lastpage 80 en
opu.citation.issue 2017(2) en


Файлы, содержащиеся в элементе

Этот элемент содержится в следующих коллекциях

Показать сокращенную информацию