The development of IT technologies in the social sphere has led to the widespread use of new developments to ensure the more efficient functioning of existing systems. Internet of things, machine learning, online education, Internet technologies, mobile applications, cybersecurity and other areas of information technology are widely used in modern projects aimed at providing services to consumers, helping those in need, advertising and other activities. The application of new ideas, technologies and approaches can be realized thanks to start-up projects, as they have easy scalability, great automation and focus on the end user, and do not require large investments and a large number of staff. Thus, the idea is subject to verification by the target audience of the product, minimizing the necessary development costs, which allows us to test the success of a new idea, concept, technology, methodology, etc. without large losses. This article describes and accumulates features of project development (start-ups) of social orientation using information technologies. The described methodology reflects the stage-by-stage formation and development of a start-up that will allow the business to select and create a product successfully implemented, implemented and bringing the effectiveness for which it was created. The article considers various ways of developing projects and building strategies, describes the limitations and advantages of existing approaches, business models, methodologies. Initially, it is necessary to assemble a team and determine the idea, available resources for the developed IT product, and, based on this, a strategy for its implementation and improvement. The project takes its place in the market, when satisfying customer needs better than the others in any aspects. The result that the start-up project seeks to become successful is to match the product and market fit, solve the customer problem, take into account the competitive environment (experienced possession of segmentation, positioning and product targeting), improve the problem / situation after launch project.
Розвиток ІТ-технологій у соціальній сфері призвело до широкого використання нових подій для забезпечення більш ефективного функціонування існуючих систем. Інтернет речі, машинне навчання, онлайнове навчання, Інтернет-технології, мобільні додатки, кібербезпека та інші сфери інформаційних технологій широко використовуються в сучасних проектах, спрямованих на надання послуг споживачам, допомагаючи тим, хто потребує, рекламу та інші види діяльності. Застосування нових ідей, технологій та підходів може бути реалізоване завдяки стартап проектам, оскільки вони мають просту масштабованість, велику автоматизацію та зосередженість на кінцевому користувачеві, а також не вимагають великих інвестицій та великої кількості співробітників. Таким чином, ця ідея підлягає перевірці цільовою аудиторією продукту, мінімізуючи необхідні витрати на розробку, що дозволяє нам протестувати успіх нової ідеї, концепції, технології, методології тощо без значних втрат. Ця стаття описує та акумулює особливості розробки проектів (запусків) соціальної спрямованості за допомогою інформаційних технологій. Описана методологія відображає поетапне формування та розвиток стартап проектів, що дозволить організації вибирати та створювати продукт, який успішно впроваджується, використовується та забезпечує ефективність, для якої вона була створена. У статті розглядаються різні шляхи розробки проектів та побудови стратегій, описуються обмеження та переваги існуючих підходів, бізнес-моделей, методологій. Спочатку необхідно зібрати команду та визначити ідею, наявні ресурси для розробленого ІТ-продукту та, відповідно, стратегію її реалізації та вдосконалення. Проект займає своє місце на ринку, коли задовольняє потреби клієнтів краще, ніж інші в будь-яких аспектах. Результат, при якому стартап проект прагне стати успішним, полягає у відповідності продукту та ринковому потенціалу, вирішенню проблем клієнта, врахуванню конкурентного середовища (досвіду володіння сегментацією, позиціонуванню та націлюванню на продукти), поліпшенню проблеми / ситуації після запуску проекту.
Развитие ИТ-технологий в социальной сфере привело к широкому использованию новых событий для обеспечения более эффективного функционирования существующих систем. Интернет продукты, машинное обучение, обучение через интернет-технологии, мобильные приложения, кибербезопасность и другие сферы информационных технологий широко используются в современных проектах, направленных на предоставление услуг потребителям, помогая тем, кто нуждается, в рекламе и других видах деятельности. Применение новых идей, технологий и подходов может быть реализовано благодаря стартап проектам, поскольку они имеют простую масштабируемость, большую автоматизацию и сосредоточенность на конечном пользователе, а также не требуют больших инвестиций и большого количества сотрудников. Таким образом, эта идея подлежит проверке целевой аудиторией продукта, минимизируя необходимые расходы на разработку, что позволяет протестировать успех новой идеи, концепции, технологии, методологии и т.п. без значительных потерь. Эта статья описывает и аккумулирует особенности разработки проектов (запусков) социальной направленности с помощью информационных технологий. Описанная методология отражает поэтапное формирование и развитие стартап проектов, позволит организации выбирать и создавать продукт, который успешно внедряется, используется и обеспечивает эффективность, для которой она была создана. В статье рассматриваются различные пути разработки проектов и построения стратегий, описываются ограничения и преимущества существующих подходов, бизнес-моделей, методологий. Сначала необходимо собрать команду и определить идею, имеющиеся ресурсы для разработанного ИТ-продукта и, соответственно, стратегию ее реализации и совершенствования. Проект занимает свое место на рынке, когда удовлетворяет потребности клиентов лучше, чем другие в любых аспектах. Результат, при котором стартап проект стремится стать успешным, заключается в соответствии продукта и рыночного потенциала, решению проблем клиента, учету конкурентной среды (опыта владения сегментацией, позиционированию и нацеливанию на продукты), улучшению проблемы /ситуации после запуска проекта.