eONPUIR

Омніканальний маркетинговий інструментарій у політичній сфері

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Окландер, Михайло Анатолійович
dc.contributor.author Окландер, Михаил Анатольевич
dc.contributor.author Oklander, Mykhailo
dc.contributor.author Гайдаєнко, Микита Олександрович
dc.contributor.author Гайдаенко, Никита Александрович
dc.contributor.author Haidaienko, Mykyta
dc.date.accessioned 2021-04-10T08:36:42Z
dc.date.available 2021-04-10T08:36:42Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Окландер, М. A. Омніканальний маркетинговий інструментарій у політичній сфері / М. А. Окландер, М. О. Гайдаєнко // Маркетинг і цифрові технології. - 2021. - Т. 5, № 1. - С. 74-100. uk
dc.identifier.issn 2522-9087
dc.identifier.uri http://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/130
dc.identifier.uri 10.15276/mdt.5.1.2021.5
dc.identifier.uri http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/11527
dc.description.abstract Проведено дослідження щодо застосування маркетингового інструментарію в політичній сфері. Доведена його ефективність в електоральному процесі на місцевому рівні. Обґрунтовано принципи формування комунікаційної політики та критерії вибору маркетингових інструментів. Пропонується необхідність ширшого використання соціальних мереж та таргетування. Показана універсальність маркетингового інструментарію з врахуванням специфіки його застосування в різних сферах соціального життя. en
dc.description.abstract Aim of the article. The purpose of the article is to substantiate the scientific, methodological and practical provisions for the use of omnichannel marketing tools in the political sphere. Achieving the goal of the work necessitated the solution of the following tasks: to analyze the evolution of marketing tools in modern market conditions; determine the content of the marketing complex in the political sphere; to investigate the effectiveness of the use of marketing research to study the political sphere; determine the feasibility of applying the tools of marketing communication policy in the electoral process; substantiate the criteria for selecting priority marketing tools in the political sphere. Analyses results. Modern world trends in the development of society and market relations update digital marketing and its main tools, including targeting technology, which are used to link the success of marketing communication policy in any business project. Political advertising today is a prerequisite for a successful campaign and victory, so politicians are actively using the services of marketers. Election campaigns do not last long, but their success depends on the quality of previous work of the politician in the district, which should be based on marketing research of the main factors, study of possible competitors and requests from voters for goods (deputy). Only marketing research can answer all these questions. Advancing a candidate to win an election requires a well-structured communication policy, where marketing tools are most effective. Politicians actively use the services of PR-managers, but the greatest demand is for quality advertising. Emphasis is transferred to social networks, and the effectiveness of their application directly depends on quality targeting. Conclusions and directions for further research. The study of the experience of marketing tools in the political sphere suggests its universal nature, which, despite all the specifics of the policy and the high level of legal restrictions on its use, proves its effectiveness and is the key to the success of election campaigns. Proven effectiveness of the use of marketing tools in the electoral process at the local level can be fully applied to national elections. Each of these areas, of course, contributes its own features and specifics to its application, but it only enriches the theory and practice of modern marketing. en
dc.language.iso uk en
dc.publisher ОНПУ en
dc.subject маркетинг en
dc.subject омніканальний маркетинг en
dc.subject цифровий маркетинг en
dc.subject таргетинг en
dc.subject маркетингові дослідження en
dc.subject місцеві вибори en
dc.subject рекламна кампанія en
dc.subject marketing en
dc.subject omnichannel marketing en
dc.subject advertising campaign en
dc.subject digital marketing en
dc.subject local elections en
dc.subject targeting en
dc.subject marketing research en
dc.title Омніканальний маркетинговий інструментарій у політичній сфері en
dc.title.alternative Omnicanal marketing tools in the political sphere en
dc.type Article en
opu.citation.journal МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ en
opu.citation.volume 5 en
opu.citation.firstpage 74 en
opu.citation.lastpage 100 en
opu.citation.issue 1 en
opu.staff.id oklander@opu.ua en


Файлы, содержащиеся в элементе

Этот элемент содержится в следующих коллекциях

Показать сокращенную информацию