eONPUIR

Моделювання процесу утворення шкідливих викидів у вихідних газах суднових парових котлів

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Михайленко, В. С.
dc.contributor.author Михайленко, В. С.
dc.contributor.author Mikhailenko, V.
dc.contributor.author Щербінін, В. А.
dc.contributor.author Щербинин, В. А.
dc.contributor.author Shcherbinin, V.
dc.contributor.author Лещенко, В. В.
dc.contributor.author Лещенко, В. В.
dc.contributor.author Leshchenko, V.
dc.contributor.author Харченко, Р. Ю.
dc.contributor.author Харченко, Р. Ю.
dc.contributor.author Kharchenkо, R.
dc.contributor.author Ложечнікова, Надія Володимирівна
dc.contributor.author Ложечникова, Надежда Владимировна
dc.contributor.author Lozhechnikova, Nadija
dc.date.accessioned 2021-08-03T06:24:08Z
dc.date.available 2021-08-03T06:24:08Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Моделювання процесу утворення шкідливих викидів у вихідних газах суднових парових котлів / В. С. Михайленко, В. А. Щербінін, В. В. Лещенко, Р. Ю. Харченко, Н. В. Ложечнікова // Інформатика та мат. методи в моделюванні = Informatics and Mathematical Methods in Simulation. – Одеса, 2020. – Т. 10, № 3-4. – С. 154–166. uk
dc.identifier.uri http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/11844
dc.description.abstract За причиною посилення вимог Міжнародної конвенції по запобіганню забрудненню від суден, зокрема, Положення про запобігання забруднення повітряного середовища від судів, стає актуальним впровадження нових методів контролю і обмеження концентрації шкідливих викидів суднових агрегатів в атмосферу. У роботі проведено дослідження методів зниження концентрації вмісту викидів оксидів азоту NOx у вихідних газах суднових парових котлів. Розглянуто сучасні наукові підходи в області зниження шкідливих викидів, зокрема проаналізовані їх переваги та недоліки. Зміст NOx у вихідних газах може бути досягнуто шляхом впливу на максимальну температуру горіння, що забезпечується введенням газів рециркуляції. Димові гази з температурою 300-400 °С відбираються перед повітряним підігрівачем і рециркуляційних димососів і подаються в топку. В результаті максимальна температура в топці знижується на 120-130 °С і падає концентрація кисню в зоні горіння, що також зменшує утворення паливних NOx. При цьому ККД парового котла знижується порівняно мало (0,01-0,03% на 1% рециркулюючих газів). Ефективність зменшення утворення оксидів азоту при введенні газів рециркуляції визначається наступними факторами: місцем відбору газів на рециркуляцію; умовами їх введення в топку; ступенем рециркуляції r,%; розподілом газів рециркуляції за обсягом камери згоряння; станом котла. Запропоновано метод, який реалізує нейромережевий алгоритм в системі управління рециркуляцією димових газів, який відрізняється можливістю мінімізації змісту значень оксидів азоту NOx при роботі суднового котла при різних теплових навантаженнях. Порівняльне моделювання запропонованої нейромережевої і традиційної системи автоматичного управління процесом рециркуляції димових газів при роботі суднового котла з 50% навантаженням показало перевагу нейромережевої системи управління, навченої на досягнення мінімально можливого вмісту шкідливих викидів в атмосфері. en
dc.description.abstract In view of the tightening of the requirements of the International Convention for the Prevention of Pollution from Ships, in particular, the Regulation on the Prevention of Air Pollution from Ships, it becomes urgent to introduce new methods for monitoring and limiting the concentration of harmful emissions from ship units into the atmosphere. The NOx content in the exhaust gases can be achieved by influencing the maximum combustion temperature provided by the introduction of recirculation gases. Flue gases with a temperature of 300-400 ° C are selected in front of the air heater and recirculation smoke extractors and fed into the furnace. As a result, the maximum temperature in the furnace is reduced by 120-130 ° C and the oxygen concentration in the combustion zone decreases, which also reduces the formation of fuel NOx. The efficiency of the steam boiler is reduced relatively little (0.01-0.03% per 1% of recirculation gases). The efficiency of suppression of the formation of nitrogen oxides during the introduction of recirculation gases is determined by the following factors: the place of selection of gases for recirculation; the conditions of their introduction into the furnace; the degree of recycling r,%; distribution of recirculation gases by the volume of the combustion chamber; boiler condition. The study of methods for reducing the concentration of NOx in the exhaust gases of ship steam boilers. The modern scientific approaches in the field of reducing harmful emissions are considered, in particular, their advantages and disadvantages are indicated. A method is proposed that implements a neural network algorithm in a flue gas recirculation control system, which is characterized by the ability to minimize the content of NOx values when a ship's boiler is operating at different thermal loads. Comparative modeling of the proposed neural network ACS and traditional ACS of the flue gas recirculation process when a ship's boiler is operating at 50% load has shown the advantage of a neural network control system trained to achieve the lowest possible content of harmful emissions in the atmosphere. en
dc.language.iso uk en
dc.publisher Одеський національний політехнічний університет en
dc.subject шкідливі викиди en
dc.subject судновий барабанний водотрубний паровий котел en
dc.subject нейромережевий алгоритм en
dc.subject система управління рециркуляцією димових газів en
dc.subject теплове навантаження en
dc.subject harmful emissions en
dc.subject ship drum water-tube steam boiler en
dc.subject neural network algorithm en
dc.subject flue gas recirculation control system en
dc.subject heat load en
dc.title Моделювання процесу утворення шкідливих викидів у вихідних газах суднових парових котлів en
dc.title.alternative Modeling the process of hazardous emissions formation in the exhaust gases of ship's steam boilers en
dc.type Article en
opu.citation.journal ІНФОРМАТИКА ТА МАТЕМАТИЧНІ МЕТОДИ В МОДЕЛЮВАННІ en
opu.citation.volume 10 en
opu.citation.firstpage 154 en
opu.citation.lastpage 166 en
opu.citation.issue 3-4 en


Файлы, содержащиеся в элементе

Этот элемент содержится в следующих коллекциях

Показать сокращенную информацию