У статті розглянуті основні особливості впровадження
інфокомунікаційних технологій в практику вищої школи та сучасні
тенденції використання інфокомунікаційних технологій в ВНЗ. Визначено можливості для вдосконалення навчального процесу в ВНЗ, які виникають при впровадженні інфокомунікаційних
технологій. Сформульовано переваги застосування
інфокомунікаційних технологій в вищій школі. Проаналізовано
проблеми впровадження інфокомунікаційних технологій в
практику вищої школи та визначено можливі перешкоди.
Досліджено термін «конкурентоспроможність вищого навчального закладу». Визначено вплив інфокомунікаційних технологій на підвищення конкурентоспроможності ВНЗ. Окреслено перспективи
розвитку інфокомунікаційних технологій в ВНЗ. Надано
рекомендації щодо інтеграції інформаційних технологій в практику вищої школи.
The main features of introduction of infocommunication technologies in practice of higher school and modern tendencies of use of infocommunication technologies in high institutions are considered in
the article. Possibilities for improvement of educational process in high institutions which arise at introduction of infocommunication
technologies are defined. The advantages of application of
infocommunication technologies in higher institutions are formulated.
The problems of introduction of infocommunication technologies in the practice of higher institutions are analyzed and possible obstacles are
identified. The term «competitiveness of higher education» is studied.
The influence of infocommunication technologies on increasing the
competitiveness of higher education institutions is determined.
Prospects for the development of infocommunication technologies in
universities are outlined. Recommendations for the integration of information technology in higher institutions practice are given.