У статті розглянуто впровадження компетентісного підходу щодо підготовки майбутніх
документознавців, зокрема аргументовано доречність його актуалізації у процесі мовно‐риторичної
підготовки фахівців. Автор розглядає такі складові комунікативної компетенції як лінгвістичну,
лінгвопрагматичну, соціокультурну, дискурсивну, стратегічну і предметну. На думку автора на
ефективність професійної діяльності впливають не тільки особистісні якості та здібності фахівця‐
документознавця, а й рівень компетентності як інтегральний соціально‐особистісно‐поведінковий
феномен. Перевага компетентнісного підходу в підготовці майбутніх документознавців вбачається у
тому, що він дає змогу оцінити як знаннєвий компонент, так і особистісні зміни фахівця, які відбулись
у процесі професійної підготовки у вищому навчальному закладі.
В статье рассмотрено внедрение компетентостного подхода касательно подготовки будущих
документоведов, в частности аргументированно уместность его актуализации в процессе
лингво‐риторической подготовки специалистов. Автор рассматривает такие составляющие
коммуникативной компетенции как лингвистическую, лингвопрагматическую, социокультурную,
дискурсивную, стратегическую и предметную. По мнению автора на эффективность
профессиональной деятельности влияют не только личностные качества и способности
специалиста‐документоведа, но и уровень компетентности как интегральный социально‐
личностно‐поведенческий феномен. Преимущество компетентностного подхода в подготовке будущих документоведов видится в том, что он позволяет оценить как знания, так и личностные
изменения специалиста, которые произошли в процессе его профессиональной подготовки в вузе.
The author investigates the application of competence approach in the training of specialists to be in
documentary studies, arguing about the pertinence of its actualization in the process of lingua‐ rhetoric
training of specialists. The author studies the following components of communicative competence:
linguistic, lingua‐pragmatic, socio‐cultural, strategic and subject. According to the author, the effectiveness
of professional activities depends not only on personal qualities and skills of a specialist in documentary
studies, but also the level of his/her competence as an integral socio‐personal‐behavioral phenomenon. The
advantage of competence approach in the training of future experts in this field is that it allows to evaluate
both knowledge component and personality changes in a specialist in the process of professional training in
higher educational institution.