eONPUIR

Cybernetic suit for interaction with virtual reality

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Ruvinskaya, Victoria
dc.contributor.author Рувінська, Вікторія Михайлівна
dc.contributor.author Рувинская, Виктория Михайловна
dc.contributor.author Troynina, Anastasiya
dc.contributor.author Тройніна, Анастасія Сергіївна
dc.contributor.author Тройнина, Анастасия Сергеевна
dc.contributor.author Zybin, Dmytro
dc.contributor.author Зибін, Дмитро Вадимович
dc.contributor.author Зыбин, Дмитрий Вадимович
dc.date.accessioned 2022-05-03T20:08:55Z
dc.date.available 2022-05-03T20:08:55Z
dc.date.issued 2021-03-14
dc.identifier.citation Ruvinskaya, V., Troynina, A., Zybin, D. (2022). Cybernetic suit for interaction with virtual reality. Herald of Advanced Information Technology, Vol. 5, N 1, р. 19–31. en
dc.identifier.citation Ruvinskaya, V. Cybernetic suit for interaction with virtual reality / V. Ruvinskaya, A. Troynina, D. Zybin // Herald of Advanced Information Technology = Вісн. сучас. інформ. технологій. – Оdesa, 2022. – Vol. 5, N 1. – Р. 19–31. en
dc.identifier.issn 2663-0176
dc.identifier.issn 2663-7731
dc.identifier.uri http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/12527
dc.description.abstract The study in the field of the structure of the processing architecture of a cybernetic suit for working with virtual reality was conducted. Nowadays it is relevant to use such a systems to implement various scenarios of rehabilitationfor people, as well as to conduct possible training sessions for operators of mechanized devices and so on. The goal is to achieve the highest possibleaccura-cy in repetition of the operator's movements, i.e. motion capture, at the lowest financial cost. The initial variant ofthe suit was creat-ed on the basis of Arduino and Unity 3D for visualization. 3D human model based on quaternion is built in Unity 3D which repeats all the real person twists and turns. But the first architecture had problems with performance and accuracy.A series of experiments was carried out to improve the effectiveness of the cybernetic suit prototypes. Thanks to the introduction of the proposed new type of architecture, namely the “controller-sensor”, it ispossible to completely get rid of the inaccuracy of the received data from the sen-sors. Also it allows removing the unauthorized change in the position of the body parts of the 3D model and increasingthe overall resistance and noise immunity of the product. Softwarebased on the algorithm for processing data from gyroscope and accelerometer sensors is presented, and the possibility of upgrading the design of the hardware part of the suit, aimed at optimizing the output char-acteristics, is described. To achieve the goal the most stable and noise-resistant transmission of primary data from cybernetic suit to a 3D model with the minimum possible number of errors in the data transmission buses was obtained. As a result, the modernization of the cybernetic suit for interaction with virtual reality has increased the accuracy of data from 66 % to 94.5 % and reduced the amount of interference from 40.59 % to 5.5 %. en
dc.description.abstract Проведено дослідження в галузіструктури архітектури кібернетичного костюма для роботи з віртуальною реальністю. Наданий час актуальним є використання таких систем для реалізації різних сценаріїв реабілітації людей, а також для про-ведення можливих занять з навчання операторів механізованих пристроїв тощо. Ціль полягає в тому, щоб домогтися макси-мально можливої точності повторення рухів оператора, тобто захоплення руху, при найменших фінансових витратах. Початковий варіант костюма створювався на базі Arduino та Unity 3D для візуалізації. Тривимірна модель людини на основі ква-терніону побудована в Unity 3D, яка повторює всі повороти реальної людини. Але перша архітектура мала проблеми з про-дуктивністю і точністю. Було проведено серію експериментів щодо підвищення ефективності прототипів кібернетичного костюма. Завдяки впровадженню запропонованого нового типу архітектури, а саме «контролер-датчик», вдається повністю позбавитися неточності даних від датчиків. Також дозволяє прибрати несанкціоновану зміну положення частин корпусу 3D моделі та підвищити загальну стійкість та перешкодозахищеність виробу. Представлено програмне забезпечення, засноване на алгоритмі обробки даних із датчиків гіроскопа та акселерометра, та описано можливість модернізації конструкції апарат-ної частини костюма, спрямовану на оптимізацію вихідних характеристик. Для досягнення мети було отримано максималь-но стабільну і перешкодостійку передачу первинних даних з кібернетичного костюма в 3D-модель з мінімально можливою кількістю помилок у шинах передачі даних. В результаті модернізація кібернетичного костюма для взаємодії з віртуальною реальністю дозволила підвищити точність даних з 66% до 94,5% та знизити кількість перешкод із 40,59% до 5,5%. en
dc.language.iso en en
dc.publisher Odessa National Polytechnic University en
dc.subject Arduino en
dc.subject motion capture en
dc.subject virtual reality en
dc.subject Unity 3D en
dc.subject захоплення руху en
dc.subject віртуальна реальність en
dc.title Cybernetic suit for interaction with virtual reality en
dc.title.alternative Кібернетичний костюм для взаємодії з віртуальною реальністю en
dc.type Article en
opu.citation.journal Herald of Advanced Information Technology en
opu.citation.volume 1 en
opu.citation.firstpage 19 en
opu.citation.lastpage 31 en
opu.citation.issue 5 en


Файлы, содержащиеся в элементе

Этот элемент содержится в следующих коллекциях

Показать сокращенную информацию