eONPUIR

Marketing assessment of tourism services competitiveness

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Zakharchenko, Vitalii
dc.contributor.author Захарченко, Віталiй Iванович
dc.contributor.author Kovtunenko, Dmytro
dc.contributor.author Ковтуненко, Дмитро Юрійович
dc.contributor.author Chichkan, Oleksandra
dc.contributor.author Чічкан, Олександра Сергіївна
dc.date.accessioned 2023-07-02T23:08:13Z
dc.date.available 2023-07-02T23:08:13Z
dc.date.issued 2018-01-15
dc.identifier.citation Zakharchenko, V. I., Kovtunenko, D. Yu., Chichkan, A. S. (2018). Marketing assessment of tourism services competitiveness. Economic journal Odesa polytechnic university, N 2 (4), p. 60–67. en
dc.identifier.citation Zakharchenko, V. I. Marketing assessment of tourism services competitiveness / V. I. Zakharchenko, D. Yu. Kovtunenko, O. S. Chichkan // Economic journal Odesa polytechnic university = Економ. журн. Одес. політехн. ун-ту. – 2018. – N 2 (4). – P. 60–67. en
dc.identifier.issn 2521-6384 (Online)
dc.identifier.issn 2521-103X (Print)
dc.identifier.uri 10.5281/zenodo.1322950
dc.identifier.uri http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/13824
dc.description.abstract The article proposes a methodology for marketing assessment of the competitiveness of tourism tourism services. This methodology is based on the use of expert survey methods and weighting factors. An important criterion for this method of evaluation is that it is aimed at collecting and analyzing consumer criteria. Having considered these criteria and wishes of the clients it is possible to achieve the increase of competitiveness of the services of the enterprise of tourism and to improve its position in this market. The chosen method involves five stages, each containing a set of procedures aimed at determining the criteria by which it is possible to raise the competitiveness of not only services but also of enterprises as a whole. Taking into account the point of view of consumers and the quality of marketing activities of a tourist enterprise, there are great opportunities for development. en
dc.description.abstract В статті запропоновано методику маркетингової оцінки конкурентоспроможності послуг підприємства туризму. Ця методика базується на використанні методів експертного опитування і вагових коефіцієнтів. Важливим критерієм цієї методики оцінки є те, що вона направлена на збір та аналіз критеріїв споживачів. Розглянувши ці критерії та побажання клієнтів, можливо досягти підвищення конкурентоспроможності послуг підприємства туризму та покращити свої позиції на цьому ринку. Обрана методика включає п’ять етапів, кожен з яких містить в собі комплекс процедур, що направлені на визначення критеріїв, за якими можливо підняти конкурентоспроможність не тільки послуг, а й підприємств в цілому. Враховуючи точку зору споживачів і якість маркетингової діяльності туристичного підприємства, є великі можливості для розвитку. en
dc.language.iso en en
dc.publisher Одеський національний політехнічний університет en
dc.subject enterprise en
dc.subject tourism en
dc.subject competitiveness en
dc.subject service en
dc.subject criterion en
dc.subject expert en
dc.subject factor en
dc.subject consumer en
dc.subject підприємство en
dc.subject туризм en
dc.subject послуга en
dc.subject конкурентоспроможність en
dc.subject оцінка en
dc.subject критерії en
dc.subject експерт en
dc.subject фактор en
dc.subject споживач en
dc.subject evaluation en
dc.title Marketing assessment of tourism services competitiveness en
dc.title.alternative Маркетингова оцінка конкурентоспроможності туристичних послуг. en
dc.type Article en
opu.citation.journal Marketing assessment of tourism services’ competitiveness en
opu.citation.firstpage 60 en
opu.citation.lastpage 67 en
opu.citation.issue N2(4), 2018 en


Файлы, содержащиеся в элементе

Этот элемент содержится в следующих коллекциях

Показать сокращенную информацию