eONPUIR

Mode decomposed passivity-based speed control of DC drive with bidirectional Zeta-SEPIC DC-DC converter for light electric vehicles

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Kuzyk, Rostyslav-Ivan V.
dc.contributor.author Кузик, Ростислав-Іван Валерійович
dc.contributor.author Shchur, Ihor Z.
dc.contributor.author Щур, Ігор Зенонович
dc.date.accessioned 2024-04-04T21:56:45Z
dc.date.available 2024-04-04T21:56:45Z
dc.date.issued 2024-04-03
dc.identifier.citation Kuzyk R.-I. V., Shchur I. V. “Mode decomposed passivity-based speed control of DC drives based on bidirectional Zeta–SEPIC DC-DC converter for light electric vehicles”. Herald of Advanced Information Technology. Publ. Nauka i Tekhnika. Odessa: Ukraine. 2024; Vol. 7 No. 1: 71–84. DOI: https://doi.org/10.15276/hait.07.2024.6
dc.identifier.issn 2663-0176
dc.identifier.issn 2663-7731
dc.identifier.uri http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/14292
dc.description.abstract Currently, light electric vehicles are rapidly developing in various kinds. To power these vehicles with batteries, the simplest electric drive system is a DC motor controlled by a DC-DC converter. This work utilizes a bidirectional Zeta-SEPIC DC-DC converter with an integrated DC motor. This implementation enables control of motor speed and torque in traction and regenerative braking modes. Additionally, it allows for the use of a lower voltage battery compared to the motor's rated voltage, reducing battery weight and increasing safety. In this work, a decomposition approach is applied. Two separate port-controlled Hamiltonian subsystems are obtained to adjust the motor angular velocity in the traction (Zeta) and braking (SEPIC) modes of the DC-DC converter. The Passivity-Based Control (PBC) method is used to synthesize the drive control subsystems in these modes. This method is based on the energy laws of processes in systems and provides asymptotic stability of nonlinear systems, in this case, two fourth-order subsystems for speed control. Two third-order current control subsystems synthesized by the PBC were used to limit the motor current at a given level. The synthesis resulted in sets of possible structures of control influence formers (CIFs) for all PBC subsystems using Zeta and SEPIC DC-DC converters. The study analyzed the operation of the obtained structures of the CIFs, selected the most effective ones, and determined the laws of adaptation of their parameters to the value of the motor angular velocity through computer simulation in Matlab/Simulink. The results of the simulation showed that the drive operated well in both static and dynamic modes. en
dc.description.abstract На даний час електричні транспортні засоби малої потужності стрімко розвиваються, набираючи різних форм. Для реалізації електропривода таких засобів, які живляться від акумуляторних батарей, найпростішою системою електропривода є двигун постійного струму, керований DC-DC перетворювачем. У цій роботі застосовано двонаправлений Zeta-SEPIC DC-DC перетворювач, в який інтегровано двигун постійного струму. Така реалізація забезпечує керування швидкістю та моментом двигуна в режимах тяги та рекуперативного гальмування, а також дає змогу застосувати батарею нижчої напруги порівняно з номінальною напругою двигуна, що зменшує масу батареї та підвищує безпечність експлуатації привода. В роботі застосовано декомпозиційний підхід, зокрема синтезовано дві окремі підсистеми керування кутовою швидкістю двигуна окремо для тягового (Zeta) та гальмівного (SEPIC) режимів роботи привода. Для синтезу підсистем в цих режимах використано метод пасивного керування, який базується на енергетичних закономірностях протікання процесів у системах та забезпечує асимптотичну стійкість нелінійних систем, у даному випадку підсистем четвертого порядку для регулювання швидкості. Окрім того, було реалізовано обмеження струму двигуна на заданому рівні з використанням синтезованих пасивних підсистем регулювання струму третього порядку. В результаті синтезу отримано набори можливих структур формувачів керуючих впливів (ФКВ) для усіх підсистем пасивного керування роботою двигуна за допомогою Zeta та SEPIC DC-DC перетворювачів. Проведено дослідження роботи отриманих структур ФКВ, відібрано найбільш дієві з них та шляхом імітаційного комп’ютерного моделювання в середовищі Matlab/Simulink визначено закони адаптації їх параметрів до величини кутової швидкості двигуна. Результати комп’ютерного симулювання показали добрі результати роботи привода в статичних та динамічних режимах роботи. en
dc.language.iso en en
dc.publisher Odessа Polytechnic National University en
dc.subject Light electric vehicle en
dc.subject Zeta DC-DC converter en
dc.subject SEPIC DC-DC converter en
dc.subject DC drive en
dc.subject passivity-based control (PBC) en
dc.subject port-controlled Hamiltonian (PCH) system en
dc.subject Interconnection and Damping Assignment (IDA) en
dc.subject малий електротранспорт en
dc.subject Zeta DC-DC перетворювач en
dc.subject SEPIC DC-DC перетворювач en
dc.subject DC електропривод en
dc.subject пасивне керування en
dc.subject порт-Гамільтонова система en
dc.subject метод призначення взаємозв’язків та демпфувань en
dc.title Mode decomposed passivity-based speed control of DC drive with bidirectional Zeta-SEPIC DC-DC converter for light electric vehicles en
dc.title.alternative Режимно декомпонована система пасивного керування швидкістю DC електропривода з двонаправленим Zeta-SEPIC DC- DC перетворювачем для малих електричних транспортних засобів en
dc.type Article en
opu.citation.journal Applied Aspects of Information Technology en
opu.citation.volume 1 en
opu.citation.firstpage 71 en
opu.citation.lastpage 84 en
opu.citation.issue 7 en


Файлы, содержащиеся в элементе

Этот элемент содержится в следующих коллекциях

Показать сокращенную информацию