Аннотация:
В даній роботі розглядаються питання, які пов’язані
з з підвищенням несучої здатності прольотних балок кранів мостового
типу методом попереднього напруження. Розв’язок задачі полягає у
використанні нового схемного рішення по розвантаженню головних
балок крана та дослідженню їх статичної жорсткості за будь-якого
місця тимчасового навантаження. Наведена математична модель
мостового крана із заздалегідь напруженими балками, яка базується
на загальній теорії стійкості пружних систем. В даній роботі були
отримані рівняння кривої прогинів цієї балки, які дозволили розглянути
та проаналізувати вплив ексцентрично подовжніх сил на її
напружено-деформований стан. За результатами отриманих рівнянь
було проведено дослідження статичної жорсткості головної балки в
залежності від характеру дії зовнішнього тимчасового
навантаження.
Аналіз отриманих результатів виявив, що використання
запропонованого схемного рішення дозволяє до мінімуму зменшити
вигини прольотної будівлі при знаходженні візка з вантажем над
опорою. Крім того, виявлено, що при роботі мостового крана з
вантажем у середині прольоту прогини прольотної будови не
виходять за межі регламентованих прогинів звичайного кранового
моста. Що позитивно впливає на деформаційний стан головної балки
та полегшує роботу крана в цілому.
Отримані у даній роботі результати можуть бути у
подальшому використані для модернізації кранів з метою підвищення
їх вантажопідйомності, поширення терміна їх служби без
демонтажу, а також для вдосконалення існуючих конструкцій та
інженерних методів розрахунку як на стадіях їх проектування, так і в
умовах реальної експлуатації.This paper addresses issues related to the load-bearing
capacity of pre-tensioned bridge cranes. The solution is to use a new circuit
solution to unload the main beams of the crane and to study their static
rigidity at any place of temporary loading. A mathematical model of a
bridge crane with prestressed beams is presented, which is based on the
general theory of stability of elastic systems. In this paper, we obtained
equations of the curve of deflections of this beam, which allowed us to
consider and analyze the influence of eccentrically longitudinal forces on its
stress-strain state. According to the results of the obtained equations, the
study of the static stiffness of the main beam, depending on the nature of the
external temporary load.
An analysis of the results revealed that the use of the proposed
circuit solution minimizes the curvatures of the overhead structure when
finding a trolley with a load above the support. In addition, it was found that
when working a bridge crane with cargo in the middle of the span, the
deflections of the span structure do not go beyond the regulated deflections
of a conventional crane bridge. This has a positive effect on the deformation
state of the main beam and facilitates the operation of the crane as a whole.
The results obtained in this work can be further used to upgrade
cranes to increase their load capacity, extend their service life without
dismantling, as well as to improve existing structures and engineering
calculation methods both during their design stages and under actual
operating conditions.